|
|||
|
|||
golf 1 stuurkolom demonteren
kan iemand vertellen hoe je de stuurkolom inclusief pedalen kan verwijderen van een golf 1 cabrio?
|
|
|||
|
|||
De stuurkolom kun je verwijderen door de vier imbus bouten aan de beugels van de stuurkolom te verwijderen. Vervolgens trek je de stuurkolom met stuur en stuurpen uit de koppeling onder bij het brandschot. Hier moet je uiteraard ook de bout losdraaien en deze volledig uit de koppeling halen, anders kan de stuurpen er niet uit.
Let op de je de bedrading van de richtingaanwijzers en de ruitenwisser bediening losmaakt. Je kunt gewoon de stekkers van de draadboom los maken. Neem eventueel een foto van de aansluitingen op het contactslot zodat je deze niet verkeerd terug zet. Dit kan tot rare situaties lijden. De pedalen zul je per stuk eerst de gaskabel en koppelingskabel los moeten maken. Hoe deze precies vast zitten weet ik niet maar dat wijst redelijk voor zich. |
|
||||
|
||||
Het kan zijn dat er geen imbusbouten in zitten maar breekbouten zonder kop waar je een sleutel op of in kan zetten.
Optie is dan om een zaagsnede in betreffend kopje te maken.
|
|||
|
|||
Beide bedankt, moet de dashboard eruit ?
|
|
||||
|
||||
Bij mij was deze er al uit, werkt zeker makkelijker.
Zitten inderdaad 2 breekbouten. Tenzij ze al eens los geweest zijn. Als je dashboard er toch uit moet, dan zou ik zeker in die volgorde werken. |
|
||||
|
||||
dashboard kan blijven zitten!
|
|||
|
|||
Ja dashoard kan zeker blijven zitten! Je moet wel de "bak" voor je zekeringenkast, onder je stuur, verwijderen om bij de bouten te kunnen
|
|
|||
|
|||
weet iemand ook hoe je gemakkelijk de pedalen los krijgt? waar de bouten ongeveer zitten?
|