#1
|
|||
|
|||
Thermostaat vervangen; stuurbekrachtiging eraf?
Hallo,
Ik wil de thermostaat van mijn '91 golf cabrio vervangen. (blijft open staan) De tutorial voor de thermostaat heb ik gevonden en de onderdelen heb ik liggen. Maar hoe en wat maak ik los om de pomp van de stuurbekrachtiging eraf te halen. Ik kom zo nergens bij, de thermostaat en flens zitten netjes weggestopt achter de bracket. Kan iemand mij op weg helpen? Thanks! Last edited by Kamospinn : 03-11-2017 at 10:00. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb een 1.8 8v 2h motor. |
#4
|
||||
|
||||
http://www.realoem.me/Volkswagen/RD.../1/145/54030#22
Hier heb je een technische tekening van de pomp en bracket. Misschien heb je daar wat aan? Ik heb geen ervaring met jouw motor, maar volgens mij zit het zo in mekaar: Draai bout 18 twee a drie slagen los. Draai bout 26 los zodat die nog juist in de bijhorende moer blijft zitten, en moer 24 een slag los. Nu kan je de pomp normaal omhoog kantelen en de riem eraf nemen. Moest dit niet lukken check eens of je vijs 20 misschien niet los moet draaien. Is moeilijk te zien van op de tekening. Nu de riemspanning weg is kan je de verschillende brackets weghalen. Ik ken jouw blok niet dus ik weet niet in hoeverre je aan alle brackets aan kan. Kan bijvoorbeeld zijn dat bout 11 en 12 onder de alternator zitten. Door bout 18 + moer 17, vijs 20 en moer 24 los te maken kan je de pomp eruit nemen bijvoorbeeld. Dat maakt het waarschijnlijk makkelijker om de brackets eruit te halen. Wat je ook doet, maak de leidingen van de pomp niet los van de pomp. Zo bespaar je het ontluchten van het systeem en de kans dat er vuil in komt. De leidingen zijn hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd met een flexibel stuk, hang de pomp aan de kant met een stukje ijzerdraad zoals je bij remklauwen doet. |
#5
|
|||
|
|||
Top uitleg. Daar heb ik wat aan. Thanks!!
Zodra het gelukt is, laat ik het weten. Grz |