#1
|
|||
|
|||
Turbodruk probleem
Goedenavond iedereen ,
Heb hier een golf 2 gtd staan met een 1.9 td aaz blokje in . Bij rijden mis ik vermogen , en voel de turbodruk niet .. nu is de actuator rechtstreeks aangesloten op een onderdruk darm van de vacuümpomp , waarbij bij het starten direct de actuator wordt open getrokken .. Zelf vindt ik geen magneet ventiel voor de aansturing . Iemand eventueel een vacuüm schema ? Of een elektrisch schema voor de aansturing van het magneet ventiel voor er tussen te zetten ? Mvg |
#2
|
|||
|
|||
Hallo ,
Niemand die weet hoe de turbo aangestuurd wordt of waar het electro ventiel zijn voeding vandaan haalt om open te gaan ? |
#3
|
||||
|
||||
Kan me persoonlijk niet herinneren dat er elektrische draden naar de turbo van de AAZ lopen.
Dacht dat die turbo werd aangestuurd via drukverschil. Diafragmaklepje met twee darmen aan, het drukverschil tussen die twee darmen regelt de turbo af. Althans, zo herinner ik het me maar het is al weer even geleden dat ik nog een AAZ heb gezien. Iemand die kan bevestigen? |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Hallo , Er lopen geen elektrische draden naar de turbo , de turbo is rechtstreeks aangesloten op de vacuüm pomp bij deze , waardoor bij starten de wastgate direct open komt te staan , Hierbij dacht ik dat de turbo aangestuurd moest worden via een electro ventiel . Helaas vindt ik niet veel info , en hebben ze de motor er maar snel in gestoken ... Mvg |
#5
|
|||
|
|||
een aaz zijn turbodruk word niet aangestuurd van een n75 (elektroventiel waarover jij het hebt). Een aaz is een ouderwetse motor, met een dus ook een ouderwetse turbo die gewoon door zijn eigen druk mechanisch aangestuurd word, niks elektronica. Jij hebt het waarschijnlijk over een tdi of een creatie van een beunhaas natuurlijk .... mischien als je een foto plaatst dat we meer weten
|