#1
|
||||
|
||||
olie lampje knippert heel af en toe
mijn olie lampje golf 2 1.3
af en toe brand hij en ik heb het olie peil gecontroleerd is voldoende mijn olie druk is als hij koud is 7 bar en als hij warm is 1 bar is dat goed ik heb een aparte druk meter op de motor gemaakt voor de olie omdat het lampje steeds aan gaat iemand een idee |
#2
|
||||
|
||||
Wat is de oliedruk als het lampje knippert?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#3
|
||||
|
||||
het klinkt toch als een drukprobleem, zeker omdat het knippert.
Als het lag aan de hoeveelheid olie dan had het lampje constant gebrand.
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH) VW Polo 86C 1.3 -> Daily Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily |
#4
|
||||
|
||||
jah precies als het lampje knippert is de druk iets lager als 1 bar
|
#5
|
|||
|
|||
kabeltje[stekker] aan de zender
Zender zelf Te laag stationaairtoerental |
#6
|
||||
|
||||
Heb hetzelfde probleem... denk inderdaad dat het dat is wat Jan zegt: te laag stationair toerental.
Bij mij is er geen probleem als hij zo'n 1000 toeren loopt bij niet-rijden. Als hij daaronder valt gaat hij een beetje sputteren en loopt ie tegen het afslaan. Dan gaat het lampje constant aan en uit. Als de motor warm is, en de olie boven de 90 graden, en ik rij zo tussen de 2 - 3k rpm gaat het lampje branden, en gaat een zoemer af. Als ik dan eens gas geef gaat het weer uit en blijft het een tijdje uit. Olie heb ook ik genoeg er in zitten, volgens mij zelfs iets te veel.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
te laag toerental is het niet want hij draaid bijna 1800 toeren stationair dat is denk ik ook wel te hoog bij mij doet het maar af en toe als ik door de bocht rij
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Doe hier wel wat aan... Het kan ook een verstopping in je oliekanalen zijn. Mijn golfje 3 had hartje zomer bij normaal gebruik een normale olietemp. Maar bij wat hogere belastingen (140km/h snelweg of even flink op het gas) een vrij hoge temp (114 graden). Rond de 2200 toeren, afremmend op de motor, ging steevast het oliezoemertje af. Even een dot gas en het was over. Bleek toch dat ergens een verstopping zat. Oliepijl was goed, maar ik kwam er achter dat de olie niet goed genoeg rondgepompt werd na een oliedruk meting. Na het doorblazen van de oliekanalen met perslucht (voorzichtig ivm keerringen) is alles in orde en blijft de zoemer stil en de olietemp netjes rond de 90-95 graden. Het is dus niet altijd een zoemertje dat kapot is, of een slechte massa. Die zoemer zit er niet voor niets. Een oliedruk bij stationair toerental van minder dan 1 bar is sowieso aan de lage kant, maar niet alarmerend laag.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Bij te hoog oliepijl kan het lampje ook gaan branden,was bij mij zo met m'n ex GTI
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ben van plan volgende week even een nieuwe filter en nieuwe olie d'r in te doen, hopelijk is het daarmee opgelost. Het goedje ziet er namelijk wel erg zwart uit...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
yeeps broodfan, was het voor u dan opgelost na olie/filter wissel? heb namelijk hetzelfde probleem |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou sowieso eens een olie/filter wissel doen als je dit probleem hebt. Als je die wissel doet gebruik dan ook een engine flush, ik heb goede ervaringen met de Wynns Engine Flush. Dat soort spul doe je bij de oude olie voor je die vervangt. Kan geen kwaad van dat eens te doen bij een oudere auto. |
#13
|
||||
|
||||
Carterontluchting slipt ook vaak dicht. Te dunne olie geeft ook dit drukprobleem, en in bochten komt de aanzuiging van de oliepomp droog te hangen in je carter.
In ieder geval is het een serieus signaal waar je iets mee moet (iets meer dan alleen even iets gas bijgeven). Overigens, olietemp van 115 graden is keurig bij stampen.
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
^^ 90-95° zoals eerder in dit topic voorbij kwam is vrij koud mijns inziens. Je mag stationair toch een 100° hebben denk ik. |