#1
|
|||
|
|||
GolfMK1 Weber inbouw/Problemshooting
Hi Forumleden,
Ik heb sinds kort een golf 1 1.5 gls 1980 cabrio gekocht, omdat ik weer een beetje wild hobbyen. Nu reed de golf de eerste twee weken echt vlekkeloos. Maar nu komt de hoofdpijn langzaam weer terug ... De golf loopt mooi stationair, maar als ik eenmaal toeren en snelheid begin te maken stikt hij de motor en stottert die en valt die daarna uit. Terugschakelen om de motor weer draaiende te houden helpt niet. De golf valt uit totdat ik hem weer start, hij start gelijk weer en blijft stationair draaien totdat ik weer begin te rijden en hetzelfde weer gebeurd. Nu heb ik gelezen dat dit een typisch gevalletje Pierburg 1b3 is. Overigens kan dit natuurlijk ook aan meerdere dingen liggen ( Dus !! Als je tips hebt die zijn zeer welkom!) -Luchfilter is schoon -bougies en bougiekabels zijn nieuw -verdelerkap en kabels zijn nieuw -benzinefilter is schoon en zuigt goed aan Door naar mijn vraag. Ik heb een weber 43 TLP aangeschaft die de Pierburg moet gaan komen te vervangen. Nu heb ik de weber alleen aangeschaft zonder choke. Heeft iemand een idee waar ik zo'n chokekabel het beste kan kopen en hoe lang deze kabel moet zijn. (minimale lengte naar het dashboard toe.) Ik hoor graag van jullie! P.S Iemand hier die goed is in het afstellen van zo'n weber? |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Is je 1.5 met elektrische choke dan? volgens mij wordt er vaak een choke kabel van een 1100 of 1300cc gebruikt. Bij mijn weten zijn die het langst. Maar ik zou voor de zekerheid even op een 2e reactie wachten. Volgens mij zijn ze op werk34 nog te koop. |