#1
|
||||
|
||||
Temperatuur kvs 20vt
Ik heb nu een 20VT AGU in m'n Jetta hangen en het lukt me niet om m'n temperatuurmeter in de cockpit goed te laten werken.
Eerst geprobeerd met de Golf 4 sensor met een 40 ohm weerstand ertussen, dan deed ie niks. (of hij ging meteen volledig naar rechts dacht ik) Vervolgens aangesloten op de temperatuursensor die in een tussenpijp in de kvs slangen zit (zat bij het blok, ook Golf 4 geloof ik), ook weer niks. Nog een blauwe geprobeerd die ik nog had liggen, nog niks. Uiteindelijk maar een zwarte sensor besteld die volgens de verhalen op het internet zou moeten werken, eentje van een Golf 2 dus. Hiermee doet ie wel iets, maar bij 70 graden olietemperatuur schiet ie al helemaal naar rechts en voordat de olie warm is staat het rode lampje al te knipperen. Olietemperatuur loopt op tot ongeveer 120 graden. Is dat normaal voor een AGU in een Golf 1 zonder extra oliekoeler? De koelfan slaat af en toe aan, alleen als ie echt een flinke tijd stationair loopt. Temperatuur zelf lijkt me dus in orde. Ik maak gebruik van een Ibiza 16V radiateur, zo'n flink joekel. Oververhitting lijkt me ook niet dus. Ik kan helaas de boel niet meer uitlezen, m'n K-lijn lijkt niet helemaal jofel meer te zijn. Kon eerst wel, anders had ik daarmee iig zeker kunnen stellen dat m'n kvs temperatuur niet te hoog is. |
#2
|
||||
|
||||
Ik had deze volgens mij uit een seat ibiza, maar golf drie en passet zitten ook wel eens de juiste 4 polige. Weet zo snel de kleur even niet meer zou ik even voor moeten kijken.
Olie temp is bij mij ook een stuk lager
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je toevallig een stuknummer van de radiator? |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb gewoon alle oude sensors gebruikt die bij mijn Golf mk1 hoorden. Daarnaast had ik ook dat de motor temperatuur net onder rood bleef staan. Toen heb ik de thermostaat vervangen door een 82 graden thermostaat en alles lijkt wel aardig te werken.
Olie blijft nu rond de 100gr. Alleen bij belasting en weinig rijwind zie ik de olietemperatuur oplopen. De 120 graden heb ik 1x gezien op een 20% steile helling. Toen ook maar even gestopt. Ik heb een Passat VR6 Airco radiator met dubbele 12cm fans erop. |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb geloof ik deze er nu inzitten:
https://www.winparts.nl/koelsysteem...#toepasbaarheid Zit een overloopnippeltje aan de rechterbovenkant, die kon bij mij mooi worden aangesloten op t expansievat wat daar vlakbij gemonteerd zit. Tevens een 82 graden thermostaat en ook een 82 graden fan switch (op aanraden van AwesomeGTI, maar dat laatste is niet echt wat. Fan slaat nu wel erg snel aan.... Last edited by NielsDub : 20-07-2017 at 08:27. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb nu een losse temperatuur gekocht met zo'n adapterstuk wat in je koelslang kan. Ik moet hem nog aansluiten om te zien wat ie doet.
Wel heb ik van de week voor het eerst een flink stuk snelweg gereden. Het was wel ruim 28 graden buiten, en de olietemperatuur liep op naar 140 graden. Als ik voor het stoplicht sta blijft de olietemperatuur ook op 140 graden. De fan van de radiateur heb ik niet aan horen gaan. Ik heb er op dit moment 1 van 30cm op zitten. |
#7
|
|||
|
|||
Waar gaat het nu eigenlijk over? Olie of koelvloeistof?
|
#8
|
||||
|
||||
De koelvloeistof heb ik nog niet normaal af kunnen lezen, maar de olietemperatuur wel. En die gaat dus naar de 140 graden, waarbij ik het idee heb dat dat aan de hoge kant is.
|
#9
|
||||
|
||||
Je kan ook gewoon een externe sensor steken van vdo.
|