#1
|
|||
|
|||
Golf mk1 GTI Pirelli restauratie project
Na de afgelopen maanden alleen maar op het forum gelezen te hebben besloten om zelf ook maar een topic te starten.
Na jaaaaaaren niets gedaan te hebben in de automobilerij afgelopen zomer de hobby van toen toch maar weer voorzichtig opgepakt. In eerste instantie een Golf mk1 GTI Pirelli gekocht die al "af" was, maar het bloed kroop toch waar het niet gaan kon, dus toen de mogelijkheid zich voordeed samen met een vriend van me er nog 1 bijgekocht als restauratie project. De bedoeling is om de auto geheel in originele staat te restaureren. Aangezien m'n "werkplaats" nog niet klaar was voor een restauratie deze de afgelopen maanden eerst maar eens geschikt gemaakt. Inmiddels zijn we een aantal weken met de auto bezig. Deze was reeds grotendeels gedemonteerd dus het kaal maken ging vrij vlot. Na een grondige reiniging nu bezig met het verwijderen van alle beschermende coatings van de bodem. Niet de leukste klus maar verstand op nul en gewoon gaan. Heb je tips en/of vragen laat het me weten. De basis Een aantal van de grote schoonmaak Verwijderen coating bodem en wielkasten tot nu toe Last edited by Ceefman : 02-04-2017 at 11:47. |
#2
|
||||
|
||||
Leuk project! Welkom hier!
Enne... opschieten met die foto's!!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
Welkom
Misschien belang bij een zgan set 15'' Pirelli wielen? http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=140137
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#4
|
|||
|
|||
De onderkant van de auto is bijna kaal. Maat van me kan dus beginnen met lassen en voor mij wordt het dus tijd om aan andere zaken te gaan werken. Als eerste de revisie van de complete ophanging.
Daarover een vraag. Waar kan ik het beste terecht voor rubbers van de ophanging (en de motor)? Heb bijvoorbeeld Claus von Essen gevonden maar heb geen idee wat de kwaliteit is van de verschillende sets. Bijvoorbeeld set 13a. Iemand hier ervaring mee of een tip welke set een goede keus is? Omdat ik vrij nieuw ben in het VW restauratiewerk ben ik sowieso op zoek naar goede (online) shops voor allerhande (liefst originele) onderdelen. Mocht je tips hebben dan hoor ik die graag. |
#5
|
||||
|
||||
Is afhankelijk van wat je wil. Die set die je aanwijst is een PU set. Dus hogere shore waarde t.o.v. origineel dus verlies van comfort, meer trillingen tegenover meer stijfheid, minder blok kanteling en dus strakker wat resulteert in betere response.
Pu slijt sneller in bij draaiende delen zoals bij stabilisatiestangen en achterassen. webshops waar je origineel kan vinden; classicparts.de paruzzi golf1onderdelen.nl golf1onderdelen.com vw-wobshop werk34 ebay.de ebay kleinanzeige
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#6
|
||||
|
||||
zeker een mooie topic om te volgen.
|
#7
|
||||
|
||||
Welkom hier enne laat de foto's maar komen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#8
|
|||
|
|||
Inmiddels druk met het herstellen van de slechte plekken aan de auto. Een van deze slechte plekken bevind zich aan de onderzijde van de reservewielbak t.p.v. de koppeling met het achterpaneel. De gaten zijn hier dusdanig groot dat ik het niet red met het inlassen van een plaatje. Ik ben dus op zoek naar een reservewielbak die ik kan gebruiken om uit te stukken.
Mocht je wat hebben liggen dan hoor ik het graag. |
#9
|
||||
|
||||
|
#10
|
||||
|
||||
Ik heb wel een gebruikte wielbak liggen.
|
#11
|
|||
|
|||
Ik ben nog op zoek naar een originele bovenkant van het voorfront. Imitatie geprobeerd maar blijft toch troep .
http://www.volksforum.com/forum/sho...371#post1643371 |
#12
|
||||
|
||||
Tof project, ik volg
|
#13
|
||||
|
||||
Top !!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#14
|
|||
|
|||
Mega👍👍
__________________
golf 1 cabrio!!! (´89) golf 1 gti pirelli w65 (´83) |
#15
|
|||
|
|||
Door omstandigheden laatste tijd niet veel kunnen doen maar sinds een paar weken zijn we weer volop aan de gang.
Vandaar maar eens een uitgebreide foto update Bitumen verwijderd van bodemplaat Paravan ontdaan van bodyschutz en ook daar, net zoals bij veel andere plekken, roestvorming eronder. Slotdrager was slecht en deze door een imitatie vervangen. Hoe vaker ik er echter naar keek hoe meer me het tegen begon te staan en besloten 'm er weer uit te gaan halen. Heb inmiddels een originele die er nog in gaat komen. Foto is nog met imitatie slotdrager. Wielloopranden aan beide zijden moeten ook vervangen worden. Links eerst binnenrand erin gelast en deze vertint. Helaas moet daardoor buitenrand nog iets verder uitgezaagd worden om niet binnen- en buitenscherm aan elkaar te lassen waar we het niet willen. Aan de linker zijde het toch iets anders aangepakt, mede door een oude schade die naar voren kwam tijdens het kaal maken. Hier buiten- en binnenrand wat verder weggehaald en eerst de nieuwe buitenrand erin gelast. Na het afwerken ervan ook deze vertint. Het is nog niet helemaal naar m'n zin maar dat komt goed. Nieuwe buitenrand er inmiddels in Voorstrijken t.b.v. hechting vertinnen afwerken en het voorlopige eindresultaat Dorpels hebben ook nog wat werk nodig. De tussenstand tot nu toe. Rechts Links (is beter dan rechts) Tot slot de reservewielbak. Hier een stuk uitgeslepen en van een andere bak de voorzijde gebruikt. Dit ging precies aangezien voor- en achterzijde gespiegeld zijn. Parallel aan het laswerk toch ook al de eerste delen laten poedercoaten. In de zinkhoudende poeder aan de kabelbaan En het eindresultaat (Had e.e.a. dubbel dus dit maar meteen mee laten coaten) Zo dat was het voor wat betreft de grote update. In het vervolg de updates toch maar kleiner houden want er gaat toch best veel tijd in zitten. Opmerkingen en/of tips n.a.v. bovenstaande? Deze hoor ik graag aangezien ik geen expert ben in het restaureren van een Golf 1. Last edited by Ceefman : 18-09-2017 at 14:56. |
#16
|
||||
|
||||
Ziet er weer heel netjes uit
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#17
|
|||
|
|||
Mooi werk , zeker dat vertinnen is top
Ik zou zeker originele rubber delen monteren. Kwaliteit is gewoon top , mijn originele achteras rubbers waren eigenlijk nog gewoon best goed na 34 jaar. Op een paar hele kleine droogte scheurtjes na. Gewoon APK waardig. Ik heb onlangs alle rubbers van mijn onderstel vervangen en bij www.vwclassicparts.de besteld. Gewoon origineel , duur en best belachelijk dat ze €29,50,- rekenen aan verzendkosten bij een bestelling van meer dan €400,- De boutjes , ringen en moeren allemaal besteld bij de VW dealer of bij golf1onderdelen.nl bij Roland. Ik had ook alle onderdelen laten poeder coaten en meteen nieuwe spoorstangen,hoezen ,stuur kogels , 2 nieuwe aandrijfassen en nieuwe fusee kogels gemonteerd. Ik had links nog een vaste/niet verstelbare spoor stang en deze ook maar meteen vervangen , kan het stuur mooi in het midden gezet worden. Auto rijd en stuurt echt perfect nu , laten uitlijnen bij VW dealer in Zeist. Succes met de vorderingen en lekker doorgaan zo en de tijd nemen voor details Grt Yal |
#18
|
||||
|
||||
Mooi werk ! Het chassis is zeker niet slecht zo te zien.
Dit gaat een mooi project worden voel ik al aan
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, het chassis is inderdaad in goede staat. Buiten de standaard plekken nagenoeg geen rottigheid. Een van de vorige eigenaren is volgens mij wel een keer met de auto over iets heen gereden/gevlogen. Gehele bodem en reservewielbak zaten onder de deuken. Gelukkig met een moker, klos hout, brander en een slagtrekker deze redelijk makkelijk kunnen herstellen. |
#20
|
|||
|
|||
verkeerde datum eerste toelating
Even een heel ander ding.
Op de kentekenpapieren staat datum eerste toelating op februari 1983, echter op het certificaat van de Stiftung Automuseum Volkswagen dat ik inmiddels ontvangen heb staat dat de auto pas begin september 1983 geproduceerd en afgeleverd is. Heb het idee dat tijdens het verstrekken van de Nederlandse papieren er een fout is gemaakt m.b.t. datum eerste toelating. Weet iemand of het mogelijk is om dit aan te laten passen? Helaas heb ik de Duitse "Fahrzeugbrief" niet bij de auto. Wel het certificaat dus. Last edited by Ceefman : 24-09-2017 at 16:49. |