#1
|
|||
|
|||
Vermogen weg
Bij me golf 1 als ik heb doortrek valt hij stil bij 5000 rpm
Is dat normaal ? Teller gaat verder 7000 meende ik Niet dat hij uit gaat maar hij kakt dan in zeg maar Is moeilijk uit te leggen maar net zo iets als bij een elektronische auto in de begrenzer maar doe stottert dan en bij mij is dat 1 keer en vermogen helemaal weg Hoop dat jullie weten wat ik bedoel |
#2
|
||||
|
||||
wat voor motor hebben we over?
heb je een elctronische brandstofpomp? zou kunnen dat die op zijn eind loopt en zijn volledige druk niet meer opbouwd |
#3
|
|||
|
|||
Dx bolkje 1.8
|
#4
|
||||
|
||||
pomprelais denk ik.
weet niet welke erin zit maar er zijn relais bij die uitschakelen rond de 5500 toeren. misschien heb je hier wat aan; http://www.volksforum.com/forum/arc...p/t-128245.html |
#5
|
|||
|
|||
Wat zit er standaard in bij 1.8 dx ?
Last edited by vwfiel : 07-07-2017 at 12:32. |
#6
|
|||
|
|||
Momenteel zit erin K.A.E.3.300.210
Is dit de goede vervanger ? |
#7
|
|||
|
|||
Brandstof druk meten die is ook af ten stellen op de spinnekop mits de pomp genoeg druk levert 5 tot 7 bar
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
||||
|
||||
als hij start zal de pomp waarschijnlijk genoeg druk leveren..anders drukt hij zijn verstuivers niet open..
lijkt op iets van een verstopt brandstoffilter..of roest /water in het systeem kan heel wat oorzaken zijn..ontluchting van de tankdop ook nog wel ,ga zo maar door.. is het alleen in de hogere versnellingen ,of ook in zijn 1 en 2?.. normaal zou elektronisch ,lees ontsteking,de begrenzer bij iets over de 6000 toeren inslaan.. |
#9
|
|||
|
|||
Oik met een pomp met iets te weinig druk loopt en start ie prima ga je vermageren vragen gaat ie inhouden
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
||||
|
||||
zou kunnen,al heb ik dat nooit zo meegemaakt bij een Kjet..
de pomp doet het..of hij is kapot..meestal voordat hij kapot ging (en dat gaat hij hoe dan ook een keer)..begon hij flink kabaal te maken eerst bij zomerse temperaturen ,dan startte de auto gewoonweg niet ,een klap met de hamer op de pomp gaf dan even resultaat en reed de auto gewoon weer als vanouds.. als de druk tijdens het rijden wegvalt resulteert dat (meestal )in bokken of stoten in het hele toerengebied..niet enkel 'bovenin',en meestal vrijwel meteen stilvallen ook zul je als de systeemdruk wegvalt net voordat je de auto wegzet met warme motor ,flink lang moeten doorstarten eer hij aanslaat.. nogmaals dit probleem kan meerdere oorzaken hebben.. zal waarschijnlijk toch een brandstof dingetje zijn..het enigste waar een DX in toeren op begrenst is ,is op de rotor van de ontsteking ..zet er een rotor in zonder toerenbegrenzer en hij knalt zo naar de 7000 toeren.. |
#11
|
|||
|
|||
Starten doet hij goed in 1 keer ongeacht welk weer
Wat me nu wel binnen schiet is het volgende Was ooit bij de garage voor een reperatie en toen ik hem terug kreeg hield hij erg in Waarop ik zei dat hij inhoud en de onsteking niet goed stond Hij keek er na en stond goed na zijn mening Daarna nogmaals gekeken en inderdaad stond niet goed Doordat hij de auto had opgetilt en aan de poelie gedraaid had op de zuiger op de hoogste stand te zetten nogmaals versteld Nu was hij stukken beter Probleem was dat er in het gat bij de versnellings bak een verkeerde punt was gezet door de vorige eigenaar om hem af te stellen waarvan hij uitging dat het goed was MAAR nu komt het Bij het afstellen van onsteking heeft hij dus de poelie verdraaid om het hoogste punt te vinden Hoefte niks te betalen en was zo gedaan daarvoor voordat jullie zeggen wat een garage Maar ik lees overal dat je de vacuum van de vervroeging moet los halen Dit heeft hij niet gedaan want ik stond er zelf bij Kan dat de oorzaak zijn ?? |
#12
|
|||
|
|||
@HEINZ74
Kan dat jij weet er veel vanaf |
#13
|
||||
|
||||
ja de vervroeging moet los..
maar als jij het puntje op het vliegwiel kwijt bent ben je mooi klaar denk ik zo.. het enigste wat je het snelste nu kunt doen is met een kromme sleutel 13 de bout van de ontsteking te lossen.. maar wel zo dat de ontsteking nog handvast staat.. dan telkens een stukje rijden en weer verdraaien..zo'n beetje totdat hij voelbaar beter gaat lopen zo heb ik het uit nood ook wel eens gedaan..telkens een paar graden verdraaien..totdat hij fatsoenlijk loopt en het stationair opnieuw afstellen en daarna terug naar de garage waar je geweest bent ik snap wel wat de monteur gedaan heeft ..om hem min of meer 'op tijd' te zetten moet de zuiger van de eerste cylinder in BDP staan en de rotor moet dan naar de eerste cylinder wijzen dat is enkel een basis afstelling ..voor het fijne moet je echt met de stoboscoop in de bak kunnen schijnen om het puntje op het vliegwiel te kunnen zien.. |
#14
|
||||
|
||||
Nou, het vliegwiel zit niet in de bak maar in het koppelingshuis, hoor! En een stroboscoop richt je op het merkteken op de krukaspoelie, niet op het vliegwiel.
|
#15
|
||||
|
||||
leg jij het hem even uit dan Erik..dan zeg ik al niks meer..
de krukaspoelie zit aan de distributiekant.. het bellhouse en de bak zijn 1 geheel bij een VW 020 bak..en het merkteken zit op het vliegwiel.. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
lees dit eens..
ik neem aan dat je engels lezen kunt https://vwgolfmk1.org.uk/forum/inde...tting-up-timing |
#18
|
||||
|
||||
Je moet de tekens op het vliegwiel aanhouden.
Zitten 2 op. 1 om de distributie op tijd te zetten en de ander om de ontsteking af te stellen. (Met stroboscoop) |
#19
|
|||
|
|||
Tekens op de poelies zijn voor op tijd zetten distributie.
Daar kun je de ontsteking ook mee afstellen mits je een stroboscoop lamp hebt met vervroeging. Beter is om het vliegwiel te gebruiken maar dan zijn de tekens lastig te zien , dus gebruik ik een vw testkast met BDP voeler , werkt perfect. Vaccuum slang moet los en afgedopt worden. Grt Yal |