#1
|
|||
|
|||
1.3 carterpan losmaken advies!
Het gaat om een Golf 2 1.3 NZ (injectie).
December koppakking vervangen. Aangevuld met 1 liter 5W40 olie Wegens brand brandstof injectierail vervangen. Daarna gedoe met afstelling distributieriem en stationair afstelschroef. De hoge oliedruk-zoemer/lampje gaat nu af na 10/20 km. Het gebeurt steeds bij 2000 toeren (wanneer de hoge oliedruksensor wordt ingeschakeld), vooral bij snelheid minderen. gedaan: - oliepeil gecheckt. - andere hoge oliedruk sensor. Tevens met WD40 bewerkt. - twee andere tellersbakken geprobeerd (met klok). Ging de zoemer/lampje ook af. - bedrading (geel) doorgemeten. Geen breuk. - rechtstreeks aarde op de behuizing hoge druk oliesensor. - lage en hoge druk sensor van plek verwisseld. - stekkertje van de hoge druk sensor (los van de sensor) op de aarde. Veel minder zoemer/lampje! - carterontluchting (achterkant) schoongemaakt, lekkages gemaakt (olie/water scheidingssysteem) en goed doorgeblazen (icm kleppendekselontluchting). - nokkenas-oliekeerring (distributieriem kant) vervangen (na jaren, opeens geen olielekkage meer ). - olie (15W40) en oliefilter vervangen. Bij gebrek aan een oliedrukmeter blijft over het inspecteren van de oliepomp. Daarom moet de carterpan eraf! Al een keer de (meeste?) boutjes (19?) van de carterpan eruit gedraaid. Maar de pan kwam niet los bij de versnellingsbak. Iemand advies hoe dit aan te pakken? |
#2
|
||||
|
||||
Aan de kant van de versnellingsbak zitten vaak nog 3 of 4 boutjes achter een kapje. Dit kapje zit meestal met 1 m6 bout vast aan de bak. Tenminste bij de big blocks is dit het geval. Je zou op afbeeldingen kunnen googelen en kijken of je alle boutjes gehad hebt.
Een tweede optie is dat de pan met vloeibare pakking gemonteerd is. Hij blijft dan als het ware "plakken", zoals bij iets dat vastgekit zit. in dat geval gewoon voorzichtig loswrikken. Succes!
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#3
|
||||
|
||||
Ga je zoveel moeite doen terwijl je voor 2 tientjes een oliedrukmetertje bestelt...
Het kan verschillende oorzaken hebben... koppakking, drijfstanglagers, etc... ook de oliepomp inderdaad...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#4
|
|||
|
|||
Oliepomp zit op de krukas
Achter de krukaspoelie |