|
||||
|
||||
Barst in rubber antenne
Ik heb onlangs gemerkt dat de rubber die onder de voet van mijn antenne zit gebarsten is door ouderdom. Het is natuurlijk de bedoeling dat ik de rubber vernieuw op termijn maar ik vraag mij af of er nu water in het dak kan lopen? Ik vermoed dat de rubber al een tijd gebarsten is en ik zie nergens watervlekken op de dakhemel maar voor de zekerheid vraag ik het liever.
|
|
|||
|
|||
Tenzij je rubber totaal vergaan is valt het wel mee, zal niet snel water onderdoor lopen als de moer goed aangedraait zit.
Rubbersetje is maar een paar euro bij de dealer en is makkelijk zelf te vervangen, staat als het goed is ergens een how-to met foto's Quote:
Met deze beschrijving heb ik hem destijds bij mijn 6N2tjes vervangen
Daily: '91 Golf MkII 1.8 8v Former VW's: '88 Golf MkII 1.3, '88 Golf MkII 1.8 GTI, '89 Golf MkII G60, '00 Golf MkIV 1.8, '99 Lupo 1,4, '03 Lupo 1.4, '99 Polo 6N2 1.4 16v, '00 Polo 6N2 1.9 SDI Last edited by DenJenMel : 07-03-2017 at 23:39. |
|
||||
|
||||
Heb twee jaar rondgereden met een passat waar geen rubber meer onder zat, was er gewoon tussenuit gevlogen op de snelweg of zo. Nooit een druppel water gehad!
Mijn huidige passat heeft ook een beschadigde rubber, heb het rubbertje liggen moet het er enkel nog eens op steken. Ook hier geen lekkend dak! |
|
||||
|
||||
Quote:
Top! Hier kan ik mee aan de slag en het is geruststellend dat er, normaal gezien, geen water in het dak kan lopen Bedankt voor de how to en de hulp! |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, dat stelt mij gerust dat je al 2x een beschadigde rubber hebt gehad maar geen water inloop. Met de regen hier in België zat ik er wel wat met in.... Maar goed zal dan maar eens kijken om een rubbertje te bestellen en voorlopig rij ik dan met een gerust hart nog wat rond Bedankt! |
|
||||
|
||||
Typisch. Bij mij is die ook al een tijdje verdwenen maar ook hier nog geen lekkage gehad.
Vermoedelijk is het alleen de rand die verdwijnt, terwijl het deel onder het voetje zelf gewoon blijft zitten en dus water tegen kan blijven houden. Het is echter geen garantie dat het lekvrij zal blijven. Betekend dat ik binnenkort ook maar eens aan de klus ga.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, lijkt een veel voorkomend probleem te zijn blijkbaar... Ik vermoed ook dat er op termijn wel water kan doorsijpelen dus ga ik het zeker en vast herstellen. De rubber kost de wereld niet en het is wel goed zelf te doen precies |
|
||||
|
||||
Quote:
Top! Super handig met da filmpje! Bedankt |
|
||||
|
||||
Graag gedaan.
|