#1
|
|||
|
|||
opbouw golf2 16vg60
Goedenavond allemaal ik ben Gerhard en ben al een jaartje bezig een orginele Nederlandse golf2 gti 16v op te bouwen met een 16vg60 motor.
Nou is de auto bijna klaar en loop ik tegen het volgende probleem aan, de motor loopt maar als deze warm word gaat hij onregelmatig lopen en slaat uiteindelijk uit. Wat is er allemaal al geprobeerd: klopsensor vervangen, watertemp sensor vervangen, co potentiemeter vervangen, andere draadboom, verschillende software incl orginele vw motorsport chip, alle vacuumslangen vervangen, lambdasonde vervangen, hallgever vervangen. Alle massapunten schoongemaakt en gecontroleerd, brandstofdruk is oke. Als de motor warm is reageert hij niet meer op de co potentiometer zelfs niet als de stekker losgetrokken word. Motor slaat dan ook direct af als de blauwe stekker van de watertemp word losgetrokken. ik zit op dit moment echt klem met dit probleem hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor. Graag hoor ik jullie mening. 'Mvg Gerhard |
#2
|
||||
|
||||
Blijft je toerental stabilisator niet hangen?
Is de gasklep schakelaar misschien stuk of wordt die niet ingeschakeld met gasklep in basis stand? Lees niet dat je daar naar hebt gekeken. Je kunt het altijd even checken. Geen extreme benzine lucht uit de uitlaat als die stationair draait voor het afslaan?
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#3
|
|||
|
|||
Gasklep schakelaar schakelt wel bij nullast, hij loopt echt ontzettend vet en reageert niet of nauwelijks op het verstellen van de CO potentiometer.
|
#4
|
||||
|
||||
Bij mij was dat toen de lambda sonde. Ik had echt zwarte rook net als een tdi zeg maar.
Meet de draden hiervan anders nog een keer na , deze willen wel bros worden en dan sluiting maken bij de stekkerverbinding omdat deze vlak bij het uitlaatspruitstuk zitten. Ik heb de draden toen ingekort en er nieuwe stekkertjes op geknepen. Eventueel met een lambda met langere draden gebruiken. Heb dit bij meerdere kabelbomen gehad.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
|||
|
|||
bedankt voor je reactie.
Ik heb al verschillende lambdasondes geprobeerd, zelfs al een andere kabelboom erin gehad en alles zonder resultaat. Maar wat bedoel je als de stationairregelklep blijft hangen, wat zou er dan gebeuren? Heb jij dit ook al gehad dan? |
#6
|
|||
|
|||
waar kom je vandaan? anders wil ik wel een keer meekijken?
Heb er zelf namelijk ook 1
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#7
|
|||
|
|||
Bij mijn KR 16v was de stappenmotor/toerental stabilisatie de oorzaak van warm afslaan. Met ingeschakeld contact moet deze zoemen/trillen en bij warme motor stopte deze er bij mij mee.
Succes, grt yal |
#8
|
|||
|
|||
Ik woon in Losser (twente), dat is nogal een stukje bij Breda vandaan Sampo11
Maar in welke auto heb jij die motor dan? |
#9
|
|||
|
|||
Ik heb de motor in een golf 1 cabrio liggen
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik wel eens mee willen kijken Sam
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |