#1
|
||||
|
||||
Mk1 4Wd build en nieuw met VW
Zoals te zien is aan t aantal posts nieuw op t volksforum.
Een stukje hoort thuis is stel je voor . Na t bouwen van vele gekke andere klassiekers wil ik me nu wagen in t Volkswagen circuit. Om een aantal voorbeelden te geven Renault 5 GT turbo met 1,7 Volvo met 230 PK Opel B Kadett met rekord 2,0 met Webers spaghetti en 5 bak. Volvo 240 estate met 2,3 16 v motor met verdelerloze ontsteking en verstelbare nokkenassen 180 Pk Maar nu wil ik een golf 1 3 Drs bouwen met Quattro techniek. Auto hiervoor is al gekocht en gesloopt , Audi TT 1,8 20v Quattro , maar wat heb ik nog meer nodig ? Jullie hulp is welkom. Last edited by Classic alfa : 19-12-2016 at 21:43. |
#2
|
|||
|
|||
Ik zie dat je handig bent, dus ik wil zeker niet aan je twijfelen, maaar ...
Toch, als arme student, stel ik jou de standaard vraag: Waarom geen Golf 2 Syncro als basis? Voordat je je achterwielophanging in een Golf 1 klaar hebt, heb je al best veel geld uitgegeven, en de vraag is dan of het ook netjes rechtdoor gaat rijden.. Met een Golf Syncro ben je al meteen meerdere stappen dichter bij jouw doel Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke voorkeur, maar met een Syncro is de ombouw naar 4motion ( Audi TT is niet quattro maar 4motion, ze noemen het stiekem verkeerd ) best doenbaar. Zie daarvoor onder andere de site van Wilco http://www.dutchbuild.com/index.php...ldex-conversion |
#3
|
||||
|
||||
Omdat ik n Mk1 toch veel mooier vindt dan een Mk2 , kies ik toch voor de moeilijke weg .
Heb inmiddels een audi TT Quattro gekocht en gesloopt , helaas door de schade is er uit de motor een stuk gebroken bij de rechter motorsteun en moet ik een nieuwe / andere motor bouwen. Mijn idee is nu , 1,8 20V met K04-020 turbo H-profiel drijfstangen vast vliegwiel met sinterplaat 6 Bak Golf Syncro achteras met Haldex 1 Kabelboom van de audi heb ik weten te redden , net als middentunnel compleet met de plasmasnijder verwijdert. Even gezocht naar een harde Mk1 , maar das inmiddels moeilijk geworden , waar we 3 jaar geleden nog voor 300 euro een leuke Mk1 kochten is dat nu aanzienlijk meer. Maar toch via een kennis van me een Mk1 1,6 GX kunnen kopen. moest natuurlijk een 3 deurs zijn en niet teveel laswerk Alleen heeft hij geen APK geen koppeling , en Gas op kenteken , dus aankomende week deze problemen oplossen en daarna , na t vinden van alle onderdelen bouwen |
#4
|
|||
|
|||
Goed er zijn hier op het forum in ieder geval al een paar vergelijkbare projecten geweest, daar kun je zeker inforamtie vinden!
|
#5
|
||||
|
||||
Wie is er bezig met Syncro , of 4 motion ? Met de aansturing van de Haldex ?
Ik heb de complete kabelboom bewaard van de TT en ben m aan t uitpluizen. |
#6
|
|||
|
|||
Mooi project ga ik zeker volgen. Mijn maat heeft net zijn mk2 r32 4 motion klaar, had een topic hier maar is verwijderd.
Tip koop een syncro achteras. Jij wil met orginele draadboom/ haldex controller gaan rijden. Denk er dan aan dat abs nodig is. Wij hebben losse controller gemonteerd en moet zegge werkt perfect. En plaats is een foto van je schade aan de motor. Ben benieuwd of dit niet te repareren is .
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
|||
|
|||
Vriend van mij heeft nog wel een synchro achteras liggen van een mk2 waar hij wellicht vanaf wil..
Zie leuke auto's in je topic hierboven. Maar gezien je forumnaam had ik ook wel een alfa verwacht. |
#8
|
||||
|
||||
Die zijn er ook wel alfa's Google m'n naam maar eens Toinevanderlaan. ABS komt er sowieso in , heb net voor fusees gekocht van een Vr6 plus , daar passen de remmen van de TT in 1x op en hebben abs. Verder stond er op dit forum een Syncro achteras te koop met vr6 armen met abs. Die heb ik ook al gekocht. Het blok is achter bij de distributie kapot, het olieretour kanaal met de bevestiging van de motorsteun is eraf gebroken , je kijkt zo t blok in. |
#9
|
|||
|
|||
Leuk, bertone met een 24v. Sei carterpan en bak?
Ben zelf met een giulia bezig met een 2.4jtd. |
#10
|
||||
|
||||
Bertone is iets indrukwekkender dan de foto doet vermoeden , kijk maar eens op mn blog hiervan.
Gisteren koppeling gerepareerd , rijdend gemaakt , op gas en benzine ( brandstofpomp vernieuwd ) Vandaag 24Mnd APK op de Golf , valt alles mee 1 handremkabel 1 uitlaatrubber en een nieuwe voorruit. Zodra ik in de gelegenheid ben plaats ik wat fotos en uitleg tevens de remmen van de TT pas gemaakt op de VR6 plus fusee's , eerste stappen tot ombouw worden gezet. Blok verder gedemonteerd en nieuwe drijfstangen besteld . Verder bezig met het uitzoeken van de kabelboom, interessant werkje wel. |
#11
|
||||
|
||||
Tof project! Meer foto`s van de 5GTT?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
Daar is ie dan , mn golfje 1
Gekocht via een kennis van me , het is een 83er GX en hij valt me alles mee . hij is voorzien van de volgende dingen: Schroefsetje KW rondom Stabilisator onder de draagarmen 1600 motor op gas met een 5 bak 15"LM velgen RVS uitlaat 1 schermpje is al eens vervangen rechts voor maar dat heeft te maken gehad met schade en hij heeft links achter onder de bumper een deukje wat ik nog wil plaatwerken, inmiddels een nieuwe koppeling , een nieuwe voorruit ( gelijk een nieuwe pees in gezet ) en een nieuwe APK. voorlopig rijdt ik er even mee om alle delen te verzamelen voor de ombouw , daarna mag alle techniek weg,dus mocht je belangstelling hebben hoor ik het graag gaat wel een maand of 2 overheen |
#13
|
||||
|
||||
Status tot nu toe , Eerste geprobeerd de auto compleet te verkopen om daarna een losse GTI carrosserie te kopen , maar blijkbaar zien de mensen op marktplaats de waarde niet in van een 24 maanden gekeurde goed rijdende golfen krijg je standaard overal de helft op geboden. Nu voorzien van groen getint glas en smalle bumpers , daarna de gasinstallatie eruit en het chassisnummer laten verplaatsen. De motor is zo goed als klaar , ben nu bezig met de bak. Heb een 02M 6 bak gekocht met een Peliquin sperr erin met de bedoeling dat in een 02M Quattro bak t zetten maar dat past niet 😕. Dus heb een 6bak liggen met een nieuw Peliquin sperr erin om te ruilen ruilen voor een sperr van een Quattro bak En heb nodig |
#14
|
||||
|
||||
Ziet er wel vet uit, ben benieuwd naar de vorderingen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#15
|
||||
|
||||
Klinkt veelbelovend, ben benieuwd!
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#16
|
||||
|
||||
Wielophanging Mk1
Begonnen aan de bouw van de wielophanging.
Als mal een originele draagarm gebruikt voor de referentie van de afstanden . Ik heb er voor gekozen aan de binnenzijde rubber te gebruiken omdat ik met de auto ook op straat rij. De verlengde draagarm pennen zijn gemaakt van oude aandrijfas. Dat is behoorlijk taai kan ik je vertellen. |
#17
|
|||
|
|||
Leuk project, ik zag je laatst in Vathorst rijden. Auto ziet er goed uit!
__________________
Jubi Mk3 |
#18
|
||||
|
||||
Knap werk!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmz, marktplaats...nogal wiedes. Duitse sites zoals mobile.de of autoscout24.de, de mensen die zulke sites bezoeken zien meestal de waarde wel in van een goede Golf 1. Duitsers zijn sowieso niet zo krenterig voor wat een goede Golf 1 betreft als Nederlanders. Mocht ik de mijne ooit verkopen, dan alleen via zo'n Duitse site. Jammer imho dat je zo'n goede Golf 1 gaat verbouwen, gaaf exemplaar zo'n GX. De motor zou btw een 1500 moeten zijn mits het nog steeds de originele is (motorcode JB).
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |