#1
|
|||
|
|||
motor polo 1992 86c 2f hapert bij vol gas
De motor van mijn Polo 86c 2f (1992, motorcode aau) hapert als ik mijn gas pedaal volledig induw. Dit haperen stopt van af 3000 rpm, dus boven de 3000 toeren werkt hij perfect. Als ik het gaspedaal geleidelijk aan induw hapert hij ook niet.
Is dit een ontstekingsprobleem? Of ligt dit eerder aan de brandstof/luchttoevoer? Het is een motor met een mono point injectie. alvast bedankt, Ruben |
#2
|
||||
|
||||
Zou je ontsteking eens na gaan kijken. Kan zomaar een doorslaande boegiekabel zijn of een defecte verdelerkap.
Als je het probleem eerst niet had lijkt me dat zowat de enige oorzaak. Ontstekingstijdstip verplaatst zich niet zomaar. Verder controleren op valse lucht, vaak is de voetpakking van het gasklephuis lek. Brandstoftoevoer kan, maar het is op zich geen slecht idee om het brandstoffilter te vervangen. 9 van de 10x zit die bijna doorgerot onder de auto bij deze polotjes.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
The Maxx,
Bedankt, ik zal de bougiekabels, bougies en verdelerkap eens na kijken. Voetpakking heb ik vervangen want deze was gescheurd, ik dacht dat het hiermee opgelost ging zijn maar blijkbaar niet . Is het ook niet zo dat de ontsteking d.m.v. vacuum vervroegd kan worden bij vol gas of heb ik dit verkeerd begrepen? dan zou het probleem eventueel ook in het vacuum systeem kunnen zitten? mvg, Ruben |
#4
|
||||
|
||||
nee, AAU heeft een door de ECU geregelde, electronische vervroeging. Die is niet aan te passen.
Vacuumsysteem is vrij simpel -> je hebt 1 slang die via een klepje (ookwel specht, en zit aan het schutbord) naar het actiefkoolfilter gaat en 1 slangetje wat naar de defrosterklep gaat. Op zich kan er weinig mee mis gaan. of 1 van die slangen moet ergens een lekkage hebben of de defrosterklep is defect. Carterontuchting zit na het luchtfilter maar voor dat er sensoren zitten, dus die zou geen problemen mogen geven (is geen valse lucht als die defect is)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |