#1
|
||||
|
||||
Past een aandrijfas van een 1.3 in een G60 fusee?
Ik zit eraan te denken om de ombouw naar 1.8T in etappes te doen, zodat ik zolang mogelijk kan blijven rijden met m`n (daily) Golfje...
Als eerste zou ik dan gaan beginnen met het upgraden van het onderstel + remmerij, maar dan moeten de upgrade-onderdelen wel passen op die van de 1.3. Vandaar mijn vraag, of iemand weet of de aandrijfas van een 1.3 4bak past in een G60 fusee. Alvast bedankt!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2
|
||||
|
||||
ik vrees ervoor.
zelf de aandrijfas van een 1.3 past al niet op een 1.8. de ene heeft 90mm koppen, de andere 100mm. k heb het helaas voor gehad, ik wou 1.8 koppen op mijn 1.6D monteren. en maar duwen en ik kreeg ze er niet in hé
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
||||
|
||||
Ja dat past.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#4
|
||||
|
||||
Ja dat klopt, die koppen hebben verschillende groottes...maar dat is de versnellingsbakzijde. Fuseezijde zit hem juist in het aantal splines van de homokineet dat in de naaf gaat. Ik was op Mister-Auto ook al even wat aan het rondneuzen tussen de verschillende motortypes en daar gaven ze bij beide types aan dat de homokineet wielzijde 22 splines heeft..
@Ron: Ja past? Nice!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
ah, die manier. je gaat de bak en motor houden, maar de veerpoten en lagers wisselen, die kant past wel.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
|||
|
|||
Let wel na 88 is de aanlegrand op de kop veranderd
Is het nu een NZ geen probleem |
#7
|
||||
|
||||
Hij is van februari 1988
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
Ik weet wel dat de aandrijfassen van een 'smallblock' niet passen op een 'bigblock' ivm de lengte.
Maar of dit m nu zit in de afstand tussen de flenzen van de bak of in de offset van de fussees weet ik niet. |
#9
|
|||
|
|||
Vanaf 08-87heeft de buitenste homokineet een gewijzigde aanligrand [diameter 53mm ten opzichte van 50mm oud] de oude mag niet in de nieuwe ingebouwd worden
Dus is de aanligrand 53mm kan je hem zonder meer gebruiken |
#10
|
||||
|
||||
Ah okee...dus in principe kan je zeggen dat de Golfjes met de nieuwe type deuren de juiste homokineet aan wielzijde hebben?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
|||
|
|||
Hoeft niet perse zo te zijn
Portieren zijn uitwisselbaar Dus een 84 kan ook portieren zonder spijl hebben Fusee is ook onderling uitwisselbaar Even de aanligrand op je huidige homokineet meten en je weet het |
#12
|
||||
|
||||
Dat de portieren uitwisselbaar zijn weet ik , maar ik doelde daarmee meer op het modeljaar van de Golf.
Ik zal eens meten
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
Nou zit ik te denken...
Mister-Auto geeft op bij de homokineten diameter o-ring 53 of 51mm, 2mm verschil dus Binnendiameter 1.3 wiellager is 35mm Binnendiameter G60 wiellager is 40mm Aanlegvlak van de homokineet komt tegen de binnenste lager aan en wordt dan vastgedraaid. Zou het dan zoveel uitmaken of het raakvlak 5.5mm rondom is, of 6.5mm?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 23-12-2016 at 12:10. |
#14
|
|||
|
|||
Wat het verschil is is dat de wielnaaf groter is bij het oude type
Dus binnenmaat lager anders is Als het niet goed op geklemd zit loopt het lager kapot Met portieren bedoelde ik dat je het daar niet aan kunt zien bijna alles past zo op elkaar |