#1
|
|||
|
|||
vw golf 3 gti 2.0 8v
Beste leden ,
Sinds kort ben ik begonnen met het reviseren/heropbouwen van men 2.0l 8v 'gti' motor . Nu zou ik enkele zaken willen aanpassen (standaard zaken zoals : spaghetti-collector , aangepaste kop + nokkenas , chip ) , uiteraard worden lagers en pakking en ect. vervangen . Nu had ik gehoord dat je eventueel een TDi krukas in deze motor kan steken omdat de compressie zou verhogen , zelf heb ik er mijn bedenking bij maar wat is jullie bedenking/ervaring hierbij ?? eventueel nog tips bij het aanpassen ? Mvg Bram |
#2
|
|||
|
|||
Zover ik weet heeft een tdi zo goed als geen klep overlap waardoor een benzine motor heel slecht zou spoelen.
Lijkt mij dus niet verstandig om dat te doen aangezien een na benzine auto het lekker vind als de uitlaat aan de inlaat trekt |
#3
|
|||
|
|||
Of een krukas van een TDi wel of niet past... geen idee...
Ik weet wel dat een krukas niks te maken heeft met een klepoverlap... dat hoort bij een nokkenas...;-) |
#4
|
|||
|
|||
Inderdaad mijn foto! Zal wel te snel gelezen hebben!
Krukas zou ik ook niet weten of die past |