|
|||
|
|||
Volkswagen new beetle 2.0 olie lekkage
Ik zat laatst rond te kijken bij onze new beetle 2.0 8v AQY om te kijken of de motorsteunen nog goed waren sinds bij het schakelen(handbak) de hele auto wordt rondgegooid.
Toen heb ik gezien dat de hele onderkant van de motor onder de olie zit, wat kan dit eigenlijk zijn? Kleppendeksel pakking? Olie koeler? Carterpan pakking? Ga er dit weekend onder even kijken of ik mogelijk de boosdoener kan vinden. |
|
||||
|
||||
Het is waarschijnlijk motorolie en kan van alles zijn.
Lijkt of er bij de krukaskeerring wat wegkomt, maar er komt ook wat van boven zo te zien --> controleer ook even de oliedrukschakelaar(s). Die in plastic gegoten hulsjes scheuren vaak en daar kan ook je lekkage vandaan komen. |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de tip, het is inderdaad motorolie, ik denk dat de rear main seal wat lek is en iets in de buurt van de olie filter, want daar komt erg veel olie vandaan. Ik zal even kijken naar de oliedrukschakelaar en wat meer plekken zoals kleppendeksel pakking en oliekoeler want die staan beide ook erg bekend voor het lekken, dit weekend. |
|
|||
|
|||
Vermoed dat het de kleppen deksel pakking is, want de hele achterkant van de motorblok en cilinderkop zit onder de olie, vooral als ik onder de motorkap kijk zie ik olie langs de kleppendeksel richting de versnellingsbak lekken. Zal weer iets plaatsen hier zodra de pakking is vervangen. Gr
|