#1
|
|||
|
|||
Digifiz hulp gevraagd!
Ik ben bezig met een digifiz 8000tr/min in te bouwen in mijn golf GTI 8v 112pk maar nu zit ik met het probleem dat ik geen toerental te zien krijg op de teller. Ik vind nergens waar dit signaal vandan komt? Zou dat van de stroomverdeler komen? Heb namelijk geen krukas sensor..
Ook wil de teller maar af en toe opstarten, zou namelijk geen idee hebben hoe dit komt? Is dat nu omdat ik geen krukas signaal binnen krijg dat hij niet wilt opstarten? Of heeft dit nog een andere reden? Massa punten zijn goed en niet gecorrodeerd. Alle hulp is welkom 😉 |
#2
|
|||
|
|||
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_digifiz/
dit is alvast goed om te weten. Toerentalsignaal is een goede vraag. Ik heb niet echt verstand van DIGIFIZ, maar volgens mij heeft het ook in auto's gezeten waar geen krukaspositiesensor in zat... en dan wordt het toerental van de ontsteking afgelezen. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Komt deze dan van de bobine af of van de stroomverdeler? Vind er nergens een schema van.. |
#4
|
|||
|
|||
Dat is een goede vraag. TSZ lijkt mij een afkorting van Transistorzündung...
maar zo snel vind ik ook even geen schema. http://www.vw-golf-country.de/count...c724f5a6045edc6 Wel heel veel andere mensen met toerentalsignaalproblemen |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Oké merci voor de snelle reactie! Hopelijk krijg ik het gefixt! 😊 |
#6
|
||||
|
||||
ik dacht dat dat het toerensignaal van de dynamo af kwam? dun blauw draadje dacht ik.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
diesel alleen, dun blauw draadje is voor voor laad controle accu lampje. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
pin 7 van onstekings module gebuiken. dan heb je signaal toerental. |
#9
|
||||
|
||||
Toerental signaal kun je ook van de bobine afpakken, meestal is dit de groene draad bij de Digifiz. Als deze af en toe niet opstart kunnen er 2 weerstandjes aan de binnenzijde defect zijn. Ze komen tegen de (witte) achterplaat aan en maken slecht contact. Als je de achterplaat eraf haalt kun je dat dan zien aan de slijtsporen.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#10
|
||||
|
||||
Stefan Roesink levert toerental versterkers, zo kun je het signaal van je ecu gebruiken.
http://www.volksforum.com/forum/member.php?userid=7239 Last edited by Dokter D : 23-11-2016 at 16:19. |
#11
|
|||
|
|||
Klopt😊
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
Ohnee 8v zie ik net oud type dus normaal signaal vanaf de bobine. Je moet het signaal nu van je onsteking versterker pakken. Dat blokje op je ecu steun.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
is de onstekings module pin 7 gebruiken heb wel wat digifizen ingebouwd, ik vind dit het mooiste signaal, bobine kan ook maar is wat schokkerige. |