#1
|
||||
|
||||
1.3 mh loopt niet stationair
1.3 mh, koude motor loopt hij goed (op automatische choke) naarmate hij warm word of als je een paar keer gasgeeft loopt hij niet meer stationair en slaat hij af. Om hem te laten draaien moet je zelf gas bij geven.
Is er misschien een kwaaltje bekent over deze carberateurtjes? heb al wel het 1 en ander gelezen maar nog niet dat er een motortje niet meer stationair draaide. wellicht kan iemand mij helpen? bougies, luchtfilter, brandstoffilter, vacuumslangen vervangen. carterontluchting schoongemaakt. |
#2
|
|||
|
|||
Heb precies hetzelfde probleem gehad met me 1.3tje.
Bij mij waren het 2 vaccuumslangetjes die poreus waren. Hierna is de carb gereinigd en afgesteld op stationair toerental en co. Dus zou even de vacuumslangetjes controleren. Controleer ook of de voetpakking niet lek is. Gr richard Last edited by Richard84 : 25-01-2011 at 07:37. |
#3
|
||||
|
||||
een 1.3 MH met pierburg carb is kut als er wat mee is, maar leuker om er van te leren.
de basis is toch altijd wel de Vacuumslangetjes, zorg dat die allemaal vervangen zijn want een halve meter vacuumslang kost 6 euro. Ook carterontluchting kan vervelend doen. Haal de pannendeksel er is af, wellicht zie je veel troep op het klepje zitten en kijk of het bewegende mechaniek goed is. Ontstekingsvervroeger, hier zit een vacuumslangetje op.. check of de ontstekingsvervroeger werkt door aan het slangetje te zuigen ,als deze klikt is het goed. Kan je zuigen tot je een ons weegt.... dan de afstellng: CO schroef. luchtmengsel schroef. Stationair schroef.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
al een aantal vacuumslangen vervangen die er slecht uit zagen, de rest ook maar even doen dan maar. voetpakking is heel. ga het even proberen.
Op welk vacuumpotje (van de drie ) moet ik zuigen dan? Heb al wel gezien dat mensen al eerder met de auto aan het klote zijn geweest |
#5
|
|||
|
|||
die onder je verdelerkap naar binnen gaat!
|
#6
|
|||
|
|||
marc bel me even, weet wel wat van die krengen
|
#7
|
||||
|
||||
Of de voetpakking lek is kun je niet altijd zien als de carb er nog op zit.
De mijne zag er heel netjes uit tot ik de carb eraf haalde. |
#8
|
||||
|
||||
ok dus misschien maar ff carb demonteren dan, ga het gelijk ff doen.
bedankt voor de reacties en als er nog meer tips zijn, blijf posten |
#9
|
||||
|
||||
@ TIM J als ik aan het vacuumpotje zuig die bij verdelerkap zit kan idd zuigen tot ik high ben van de benzine lucht, moet ik hier dus een nieuwe/andere voor hebben?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Als je geen weerstand voelt dan gok ik dat daar het probleem zit. Ben je niet helemaal zeker, demonteer dan het vacuumpotje (of paddo zo noem ik de meestal) en probeer het nog eens. Dan kun je zien dat het palletje beweegt. als je eraan zuigt moet het palletje in de paddo trekken. |
#11
|
||||
|
||||
ontsteking incl. vacuumpotje vervangen, nog steeds hetzelfde probleem helaaas... ik word er langzamerhand een beetje flauw van
carb vervangen? |
#12
|
||||
|
||||
Als die het eenmaal doet, hoeveel toeren draait hij dan?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
met automatische choke draait hij mooi rond de 1000 toeren denk ik. maar naar mate hij warm word slaat hij af, hij stottert en houd in tijdens het rijden ook.
|
#14
|
||||
|
||||
probleem is al gevonden, stekker nullast schakelaar achterop carb was verrot. en het vacuumpotje van de choke was kapot.
loopt als een zonnetje morgen afmelden voor apk! bedankt voor de tips en reacties! |
#15
|
|||
|
|||
mark nogspiegels nodig?
|
#16
|
||||
|
||||
Mark,
Het schijnt dat ik op dit moment hetzelfde probleem heb, ook met een mh. Kan je uitleggen hoe je dit hebt verholpen? Alleen een nieuw stekkertje? Of heel de schakelaar vervangen? Zo ja heb je een onderdeelnr.? Begrijp dat het lang geleden is, maar zou mij heel erg helpen! Alvast bedankt! Grtn Dave |