|
|||
|
|||
Acculampje blijft branden bij contact uit
Goedemorgen allemaal, zoals de titel al zegt blijft mijn acculampje branden terwijl het contact uit is.
De accu is in orde en de dynamo laad gewoon bij, nu is het zo dat de blauwe draad die op de dynamo zit los was geraakt nadat ik deze weer heb aangesloten blijft het lampje branden. Als ik de motor start gaat deze uit, waar moet ik zoeken?
|
|||
|
|||
probeer eens de stekker van je contactslot los te trekken ?
|
|
||||
|
||||
Zit die blauwe draad wel op het juiste lipje??
|
|
|||
|
|||
Zo te horen werkt het zoals het moet. Of ben ik nou gek?
|
|
|||
|
|||
Het zit allemaal zoals het hoort en het werkt behalve dan dat het verrekte lampje aanblijft
|
||||
|
||||
Zoals ik het lees klopt het ook....als je hem op contact zet, blijft hij branden....start je de motor, dan gaat ie uit....?
|
||||
|
||||
Nee, er staat toch echt "blijft mijn acculampje branden terwijl het contact uit is"!
|
|
|||
|
|||
Stel, er is een foutje in je contactslot... dat kun je testen door de stekker er af te halen
|
|
|||
|
|||
Gister een andere dynamo erop gezet, nog steeds een brandend lampje
Stekker van het contact eruit getrokken en het lampje brand nog steeds. Inmiddels heb ik het lampje uit de cockpit gehaald dan trekt deze in elk geval me accu niet leeg s'nachts. @rene, ik had erbij moeten zetten dat het lampje aan bleef terwijl de sleutel uit het contact was.
Caddy mk1 Last edited by golf mk2 90 : 08-11-2016 at 20:40. |
|
||||
|
||||
hoi,
waarschijnlijk een beschadigd - bloot liggend draad in de buurt van de dynamo........heb ik ook ooit eens gehad! Maakt contact met het chassis En idd de volgende morgen de accu weer leeg...... tis een optie zou ff na kijken Bert
|
|||
|
|||
Het is begonnen toen de blauwe draad losgeraakt is van de dynamo.
Deze zit weer goed vast, plus alle andere punten die in orde moeten zijn. Ik ga het zeker even nakijken, bedankt