#1
|
|||
|
|||
Koppeling + vliegwiel mkII en Intercooler
Hallo Hallo,
Vanaf vorige week ben ik de troste bezitter van een golf II gti uit 1986. Hier zit nu een 8v blok in, maar ik heb hier nog een mooi blokje voor staan wat erin gaat komen. Namelijk een 1.8 16V blok met 360pk en 420Nm. Daarbij heb ik een bak van een g60 met de langste versnellingen, maar wat er niet bij zit is een koppelingsset (vliegwiel, drukgroep etc.) Nu ben ik aan het kijken welke koppeling geschikt is voor mij setup. Daarbij rekening houdend dat er wrsch nog meer vermogen op komt. Er zit nu nog een std nokkenas in en met een schrick zou er nog 30 pk bij kunnen komen. En er zit nu een GT28 turbo op en wie weet wordt dat in de toekomst nog wel een GT30/32. Geschat is dat het vermogen dan tegen de 500 aan zal zitten. Maargoed daar heb ik dus wel een goeie overbrenging voor nodig. Enige tips/aanbevelingen welke set geschikt zal zijn?? Daarbij ben ik ook opzoek naar een intercooler. Iemand nog tips hoe ik kan berekenen hoe groot de intercooler minimaal moet zijn?? En natuurlijk waar deze te vinden is. |
#2
|
||||
|
||||
Voor die vermogens zou je kunnen kijken naar een sachs zf race engineering koppeling. Bij mij komt er waarschijnlijk nog eentje vrij die kort gebruikt is.
|
#3
|
|||
|
|||
En is het aan te raden die met een origineel vliegwiel te gebruiken?
Ik zit eraan te denken het te laten verlichten en balanceren, maar denk je dat dat nodig is met dit vermogen en koppel?? |
#4
|
|||
|
|||
Helix koppeling heb ik bevalt goed.
|
#5
|
||||
|
||||
Hij zit bij mij ook op een lichter, gebalanceerd origineel vliegwiel. Door de lader haal ik dat extreme koppel niet en kies ik voor een lichtere koppeling (Sachs performance).
Ik denk dat je motor het fijn vindt om met een (iets) lichter vliegwiel te draaien maar heb persoonlijk geen ervaring met 16v turbo dus beter advies van een ander volgen Ps. Een laat model CDA bak van een abf 16v zou ook een fijne bak kunnen zijn voor jouw setup vermoed ik. |