#1
|
||||
|
||||
Schijven achterzijde golf 3 Variant
Dag allen,
Ik heb onlangs mijn Golf 3 variant voorzien van een GTI blok (2E). Ik had vóór die tijd mijn voorremmen, die bestonden uit de standaard solide schijven en het remvermogen van een aardappel hadden, vervangen door grotere, geventileerde Brembo schijven, GTI klauwen en ferodo blokken. Achter zitten nog steeds trommelremmen, en deze wil ik graag gaan vervangen door schijven, gezien deze merkbaar gaan faden op het moment ze even flink gebruikt worden. Nou weet ik dat dit voor een normale golf gewoon een kwestie is van complete achteras met schijven kopen, en deze (met de bijbehorende handremkabels) onder de auto hangen. Echter is de achteras van een Variant anders dan die van een hatchback, zodoende is dit dus geen optie voor mij. Hierom vroeg ik mij af of het mogelijk is om enkel alles vanaf de astappen over te zetten op mijn achteras? Zo ja, weet iemand mij te vertellen hoe dit dan zit met de remleidingen en handremkabels, en wat er allemaal aangepast moet worden? Alvast bedankt! vriendelijke groet, Robert |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb toen op mijn 1995 variant ook alles vanaf de astappen overgezet. Ik had alles van een VR6 in 5x100 eronder en dat gecombineerd met aluminium Golf4 achterremklauwen
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 21-09-2016 at 07:12. |
#3
|
||||
|
||||
En hoe heb je dit gedaan met de remleidingen? Ik neem aan dat er dan een andere remdrukverdeler in moet komen?
En de klauw van een golf 4 past dan op het houdertje van de golf 3? Of moet hier een adapterplaat voor komen? Alvast bedankt! |
#4
|
||||
|
||||
Ik had de achterklauwen en houders van een Golf4 en dat paste 1 op 1 op de VR6 astappen.
Remleidingen heb ik zelf gemaakt mbv wat Goodridge nippels en gevlochten remleidingen, handremkabels had ik van een Golf3 VR6 5 deurs kan ik mij heugen. Remdrukverdeler heb ik nooit wat aan gedaan... ding remde super !
__________________
Alain Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Heb je nu al wel een remdrukverdeler? Ik weet dat die bij een Golf 2 er niet altijd onder hoeft te zitten. Als ie eronder zit, niks aan doen. Schijven of trommels maakt niet uit voor wat betreft de functie van de remdrukverdeler.
Golf 4 klauwen pas 1 op 1 op Golf 2/3 astappen. Je dient alleen je leidingen wat aan te passen. Golf 4 klauwen hebben 'n iets grotere diameter slang aansluiting (m12 ipv m10 meen ik uit m'n hoofd te zeggen).
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
||||
|
||||
Ik ben er vrij zeker van dat ik momenteel een remdrukverdeler heb ja: Aan de bestuurderskant achter lopen de twee remleidingen van de hoofdremcilinder in een vierkant kastje, waar ook twee leidingen uitlopen die naar de linker en rechter achterremmen lopen, dit is de remdrukverdeelunit als ik me niet vergis toch?
|
#7
|
||||
|
||||
Klopt
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |