|
|||
|
|||
geluid rechts achter
Hallo
Ik zit nu als sinds het begin van de aankoop van mijn golf met een geluid die van rechtsachter komt. ondertussen al gebeurd: - nieuwe remtrommel - nieuw rollement - nieuwe silent blocks - nieuwe veerpoot + veer Het geluid komt voor als ik op een recht stuk rijd, en het geluid is net alsof er iets ligt te bewegen in mijn rechter achterwiel. we hebben al eens andere wielen opgestoken en de trommel opengedaan maar hier was niets vreemd te zien. het geluid komt ook niet van de uitlaat want deze heeft nog genoeg ruimte tussen de carrosserie of de achteras. iemand nog ideeën van wat het zou kunnen komen? |
|
||||
|
||||
Misschien loopt de band aan tegen de carrosserie, een remslang of de handremkabel? Of misschien hoor je de benzinepomp in de tank, of de pomp voor de deursloten (die zit ook rechtsachter)? Just my 2 cts...
|
|
||||
|
||||
Zou handig zijn als we wisten wat voor geluid het was
Is het een soort dreunen, geratel, getik, gezoem, een zeurend geluid, een zagend geluid,... ? En is het snelheidsafhankelijk of niet? |
|
|||
|
|||
Quote:
is een soort geklop, het is moeilijk te beschrijven soms is het er wel soms niet. aan 120 km/h hoorje het wel duidelijk |
|
||||
|
||||
Trek eens (zachtjes!) aan de handrem als je dat geluid hoort; verandert het dan?
Edit: Of tik de voetrem eens even aan? |
|
||||
|
||||
te lange wielbouten?
|
|||
|
|||
Quote:
handrem al gedaan en veranderd niets |
|
|||
|
|||
Quote:
zat vroeger een veiligheidsbout in die te lang was maar deze is ondertussen verkort, met de originele wielen in de winter (ook andere wielbouten) had ik het probleem ook |
|
||||
|
||||
En gaat het tempo van het geklop gelijk mee met de snelheid of is het altijd hetzelfde ritme?
|
|
|||
|
|||
Quote:
nee is soms wel soms niet, meestal vermeerderd het bij een wat slechter wegdek. maar ook al gehad als ik bv aan 120 op een perfect rechte baan rijd. |
|
||||
|
||||
Misschien iets dat niet goed vast zit ergens? Of iets dat bijvoorbeeld bij het reservewiel ligt en wat rammelt
|
|
||||
|
||||
speling op het wiellager? Oftewel afstellen.. kan niet moeilijk zijn. als het snelheid gerelateerd zijn dan is het of een lager, of de remmen of bouten. (die aanlopen) of iets tegen het wiel.
|
|||
|
|||
reserve wiel al uitgehaald en geen verschil.
daarnet eens de auto langs links opgekrikt en gevoelt of er geen speling zat op de trommel langs links en dit leek allemaal in orde. morgen nog eens langs rechts kijken. de rollementen zouden mij verwonderen aangezien ze er nog geen jaar inzitten, maar het is natuurlijk wel mogelijk. |
|
|||
|
|||
Probleem is opgelost.
Dit weekend de uitlaat moeten afhalen voor werken, na het monteren was het geluid weg. Moet ergens anders geweest zijn dan aan mijn achteras dat hij haperde. |