#1
|
|||
|
|||
1.6 aee start niet en stappenmotor piept
Hoi
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn 1.6i aee start niet... Eerder starte hij moeizaam maar na een keer of 3 pogingen pakte hij wel. Nu dus niet meer. Hij probeert wel te starten maar pakt niet meer. Nu is er een piep te horen bij de stappenmotor zodra ik hem op contact zet. Die stekker eruit en de piep was weg. Ik heb ondertussen de verdelerkap ook er af gehad en contactjes schoongemaakt dus misschien ligt het daaraan? Het gasklephuis vervangen maakte geen enkel verschil helaas. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb een opname gemaakt, misschien maakt dat de boel wat duidelijker hoop ik https://youtu.be/WDrhOiaGBHs Alvast heel veel dank! |
#2
|
|||
|
|||
Vonk ie brandstofpomp kapot
Spuiten er eens wat remmen reiniger in terwijl je start
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#3
|
|||
|
|||
Remreiniger geprobeert dat hielp helaas niet. Is dat een telen dat de brandstofpomp het probleem zou zijn?
|
#4
|
||||
|
||||
Op remreiniger zou hij dan wel moeten lopen....vonkt hij wel?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Loopt de brandstofpomp op druk als je het contact om draait?
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb de auto jammer genoeg niet vlakbij de deur staan dus kan ik pas na het weekend weer eraan verder werken.
Vonken moet ik gaan bekijken de volgende keer. Je bedoelt op de bougies controleren met kabels? (ik weet wel het een en ander zelf de toen, maar moet nog genoeg leren ;-) ) De brandstofpomp moet ik kunnen horen bij de tank begreep ik? Ik heb nog eens goed zitten kijken naar mijn opname. Het lijkt of de gasklep probeert te stellen maar blijft hangen. of zegt dat verder niets? Dank topt zover!! |
#7
|
|||
|
|||
Bougie eruit en tegen de kop leggen ff starten dan moet ie vonken. Als de pomp in de tank hoor je die niet evt de aan voer slang los en starten heb je ronden of vierkante bobine de vierkanten gaan nog al eens kapot waar kom je vandaan
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#8
|
|||
|
|||
Oke dat ga ik proberen! Dank.
Vierkante bobine heb ik. Auto staat in glanerbrug (enschede). Ik zit eraan te denken als ik er zo niet uit kom iemand te laten komen uitlezen, zou dat nut hebben en wat voor garage zou dat doen? |
#9
|
|||
|
|||
Kijk eerst maar eens of ie vonkt en benzine krijgt
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
|||
|
|||
Stappen motor piept wel vaker
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#11
|
|||
|
|||
hoi!
Nou vandaag weer even de mogelijkheid gehad verder te kijken: Benzinepomp staat aan & hij vonkt! Na lang rond zoeken wat er nu kan zijn samen met nog een extra set ogen erbij komen we er maar niet achter. hij geeft een draai maar pakt gewoonweg niet... Geprobeerd de volgorde aan te passen maar ook dat geeft natuurlijk geen resultaat, alleen een plofje bij een poging starten. De gehele onsteking er weer af gehad maar wat blijkt! het plastic stikje wat er naast de middelste pin zit is afgebroken! de meenemer? Ik meende dat zonder deze hij enigsinds niet zou aandraaien maar de sitributie draait wel mee bij de startpoging. Zou deze misschien niet genoeg grip hebben zo en daardoor niet meer pakken? Ik heb gelukkig nog een onsteking liggen van mijn oude golf, met goede gok dat die wel werkt. Maar hoe krijg ik die nu optijd? hij was gemarkeerd op mijn oude golf, zelfde motor. Zou ik hem daarop gelijk kunnen stellen en wat zou er kunnen gebeuren als deze niet goed staat? Ik heb geen beschikking (of ervaring) met stroboscoop. De piep bij de stappenmotor is ook ineens weer weg. tot zover heel erg veel dank met het mee denken! |
#12
|
|||
|
|||
Cilinder 1op bdp rotor wijzend naar bougiekabel 1e cilinder. Volgorde 1342. Wat is de compressie op de 4 cilinders?
|