#1
|
||||
|
||||
Waar oliekoeler radiator plaatsen?
Ik zoek nog een plekje om een racimex oliekoeler radiator te plaatsen bij mijn golf 1 g60. Heeft er iemand een tip of goed idee?
Het is mogelijk om deze achter het kentekenplaathouder voor de voorlip te monteren maar daarmee zit deze wel in het zicht en dat wil ik liever niet. Naast de radiator is helaas geen plek ivm glader. Elke plek zal niet optimaal zijn qua rijwind koeling maar zat bijvoorbeeld te denken om er een minispal achter te zetten en mee te laten schakelen op het water. Deze gaat bij mij toch vlot aan ivm warme landen thermostaat en kleine radiator.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
Bij mijn Corrado pastte hij nog voor mn FMIC. Maar ja, een Golf 1 is wel even anders. Mijn meest waardevolle tip is, dat je moet zorgen dat je je g-lader enzo nog kan demonteren zonder problemen, mijn leidingen zitten wat in de weg naar mn oliekoeler, wat demontage zonder de 180 gradenbocht eerst eraf te halen, onmogelijk maakt.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#3
|
||||
|
||||
Ja klopt bij golf 1 is de ruimte helaas nog wat minder..
Laatst waterpomp vervangen. Dan moet de radiator, IC en 180 graden bocht en glader natuurlijk los om erbij te kunnen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
|||
|
|||
Onderaan de chassisbalk(bijrijderskant) naast de ingang van de intercooler? En dan een luchthapper vanuit de onderspoiler met een slang er vol op richten?
|
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb mijn oliekoeler gemonteerd zoals beschreven door bluepower.
Aan de linkerzijde onderaan de chassisbalk. De balk is daar schuin, waardoor mijn koeler ook schuin hangt, aansluitingen aan de onderzijde. Aan de onderste gaten van de oliekoeler heb ik een alu plaat geschroefd die dienst doet als windvanger. Het geheel is van buitenaf niet zichtbaar en werkt best wel goed. Mvg Jan |
#7
|
||||
|
||||
@Hight
Dat gaat bij mij helaas niet omdat de Sprinter IC over de hele lengte gaat. @Bluepower & @cabbyG60 Dus met de lengte mee van de chassis balk naar achter? Jan, heb jij hier een foto van?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#8
|
|||
|
|||
Ik weet niet of je hier iets mee bent?
Dit is mijn setup. LET WEL OP GEEN G60 maar 20VT. [IMG] [/IMG] mvg Wim
__________________
Volkswagen Golf MKI 1.1 C Volkswagen Golf MKIV GTI (sold) Volkswagen Golf MKIII Cl (sold) Volkswagen Golf MKII GTI 16V (sold) |
#9
|
|||
|
|||
Yuli, idd met de lengte van de balk mee, in de balk heb ik vier klinkmoeren geperst en daar de koeler aan bevestigd. De aansluitingen van de koeler zitten aan de onderzijde. Ik heb hier helaas geen foto van.
Best je oliekoeler nemen en passen. Mvg Jan |
#10
|
||||
|
||||
@W1m
Gaat helaas niet omdat de radiator links zit en rechts ruimte moet blijven voor GLader voor het kantelen daarvan. @cabbyG60 Jan, ik vermoed dat je een kleinere oliekoeler radiator hebt dan ik in de lengte. Als ik die beschreven plek probeer te passen komt de radiator namelijk uit in de wielkast. Ik heb een ander plek gevonden. Zal niet optimaal zijn maar ik heb daar ruimte en zit ook niet direct in het zicht. Ik kan hem monteren bestuurderskant tussen bak en chassisbalk. Zit ook niet op het laagste punt. Ik monteer hem wel bewegend dus op een oog op de bak en een draadpunt op de motorsteun. Dus de oliekoeler zal mee kantelen met de motor.. Proeffit gemaakt met beugels;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#11
|
||||
|
||||
let op de foto's vertekenen zoals atlijd een beetje het laagste punt is mijn uitlaat en carterbeschermingsplaat..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#12
|
|||
|
|||
Je kunt ook een orginele olie cool van een golf 1 pakken met olie filterhuis
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb de oliekoeler voor mijn versnellingsbak hangen. Wel nog wat gaas ervoor voor de bescherming ervan.
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |