#1
|
|||
|
|||
Golf 2 TD met AAZ motor. dieselpomp?
Beste leden.
Ik ben bezig met het ombouwen van een AAZ blok in mijn mk2 van 89. Ik heb de ronde dikke stekker afgeknipt. en nu zie ik dat mijn dieselpomp 4 draadjes heeft. Ik heb maar 1 nodig? Mijn pomp is een type met paddestoel. Geen startblokkering. maar wel een elektronisch bediend startvervroeger. Iemand die me kan helpen wat voor pomp ik heb? Is dit ene die niet bruikbaar is op een mk2 kabelboom? Groetjes |
#2
|
|||
|
|||
Iemand een idee? Het is nog al dringend
|
#3
|
||||
|
||||
Je moet misschien ff een stukje bedrading met een koelvloeistof sensor erbij hebben van de auto waar hij uit komt.
Dan kan je de vervroeging op de originele manier laten werken. Hij zal ook lopen zonder vervroeging, maar zodra het echt koud wordt dan zal het starten moeilijker gaan. Als je er niet uit komt kan je pewivwteam (stefan) ff een pb doen, die doet niks anders dan kabelbomen maken. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reply.
Vind het raar dat deze pomp 4 draadjes heeft terwijl ik eigenlijk maar 1 nodig heb om de 12v te doen schakelen. Ook heb ik alle koelwaterflenzen overgebouwd met die van een mk2. Ook de achterste motorsteun is verwisseld. Voor de rest moet het wel te doen zijn. Voor mij hoeft de startvervroeger niet te werken. Als hij maar aanslaat (Het gaat een meeting wagen worden) Zal tijdens de wintermaanden niet buiten komen |
#5
|
||||
|
||||
Je kan er evt. Ook een pomp van een 1600 opzetten. Dan ben je van t kabelboom gedeelte af.
|
#6
|
|||
|
|||
Was ik ook van plan maar zo handig ben ik niet met het ombouwen van pompen en het lossen van de distributieriem..
Maar normaal moet het werken toch? Als ik gewoon bij 1 van de 4 draden zou proberen tot dat die aanslaat? |