#1
|
||||
|
||||
Schroefset voor Belgische MK2 GTI
Waarschijnlijk is dit de zoveelste post over schroefsets maar ik raak er niet meer aan uit...
Wat zoek ik: Schroefset Golf 2 Met keuringsattest GOCA Snel leverbaar indien mogelijk Ik zie een warboel aan merken waar ik nog nooit van gehoord heb (eerste Golf in 15 jaar...). Ik ga met deze wagen (oldtimer gekeurd) niet heel veel rijden (max 5000km / jaar). De schroefset die er nu onder steekt is beenhard, ik denk niet dat deze ook maar iets inveert... (Ik denk zelfs dat de Golf waarmee ik ooit wedstrijden reed op Francorchamps comfortabeler was). Ik zoek iets wat sportief rijd zonder dat mijn grille er uit rammelt. Al die goedkope sets: JOM / TA / Triple S / ... zijn die OK? Vond AP er goed uit zien, is het zijn hogere prijs waard? Sommige webshops leveren vanuit NL met GOCA keuringsattest, anderen vragen hiervoor tot 100 € extra En liefst niet te lang wachten, begin ongeduldig te worden om de wagen gekeurd te krijgen. Bedankt voor jullie info... |
#2
|
|||
|
|||
Beste!
Heb zelf bijna een jaar ta technix gereden. Prima ervaring mee, natuurlijk heeft het niet het meeste comfort maar je kan er goed laag mee gaan! (ik reed wel zonder hulpveren) |
#3
|
||||
|
||||
Tripple S is wel de meest 'zachte' schroefset van de goedkope setjes. Maar je blijft voelen dat het goedkoop is.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
Ik begin een voorkeur voor AP te krijgen. Maar niet veel verdelers te vinden in Belgie heb ik de indruk.
Peter |
#5
|
|||
|
|||
Waarom wil je attesten als je toch oldtimer keuring gaat doen?
Je hebt dit niet nodig enkel de bodem vrijheid moet correct zijn.
__________________
Volkswagen Golf MKI 1.1 C Volkswagen Golf MKIV GTI (sold) Volkswagen Golf MKIII Cl (sold) Volkswagen Golf MKII GTI 16V (sold) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat van die attesten is een beetje vaag. Je hebt gelijk, er zijn velen die zeggen dat het niet nodig is. Maar hier en daar hoor ik dat het wel gevraagd wordt. Heb met goca gebeld (super vriendelijke ket trouwens) en diene was ook niet zeker... Gaat mij terug bellen. Bon, ondertussen AP besteld bij Keansuspensions, correcte prijs met alle attesten bij. En snel leverbaar. Als ik binnen enkele maanden toch beslis om hem weg te doen is het handig dat die attesten erbij zijn... |
#7
|
|||
|
|||
Normaal heb je geen attesten nodig voor oldtimerkeuring pas nog ne maat zijnde mx5 naar oldtimer laten keuren zonder goca of montage attest
|
#8
|
|||
|
|||
Mijn golf 1 is ook oldtimer gekeurd op een schroefset zonder papieren maar er is zeker niets mis mee om ze toch te hebben. Zeker als je vind dat je een correcte prijs hebt betaald.
__________________
Volkswagen Golf MKI 1.1 C Volkswagen Golf MKIV GTI (sold) Volkswagen Golf MKIII Cl (sold) Volkswagen Golf MKII GTI 16V (sold) |
#9
|
|||
|
|||
Goca attest en wielgeometrie zijn niet nodig bij oldtimer enkel de 11cm regel geldt, maar dat dit de keuringsmeester niet weet zegt gewoon alles over dat zootje ongeregeld wat gewoonweg niet capabel is hun werk te doen...
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#10
|
|||
|
|||
Even als met verlagingsveren. ik ben met roodkleurige -5cm veren gegaan voor een O keuring. Hebben mij niet eens gevraagd wat voor merk van veer het is.
Als oldtimer keuring boeit het niet |