#1
|
|||
|
|||
golf 1 1.5 jb automaat swap naar 1.8 8V k-jetronic
omdat vorige week men 1.5 de geest gegeven heeft
heb ik een snuit van golf mk 2 gekocht waar een 1.8 in ligt nu aangezien hier geen kabelboom meer aanwezig is en ik deze toch in men mk1 wil leggen ben ik dus op zoek naar een correct electrish schema van beide motoren mijn mk1 is een 1.5 JB automaat van bj 83/ motorcode 049 103 021 H en de donorwagen is een MK2 met 1.8 8V k jetronic / motorkode 026.103.373 AA 3ME GX 328 96 de nieuwe motor zou wel voorzien worden van een automaatbak afkomstig van een 1.8 8V carbu motor moest er nog iemand truks en tips hebben is steeds welkom. ik weet dat dit men eerste motorswap gaat zijn, maar alle begin is moeilijk tot je het onder de knie hebt he. |
#2
|
||||
|
||||
Succes met het lopend krijgen. Buiten de kabelboom mis je waarschijnlijk ook de hoge druk brandstofpomp (7-bar), opvoerpomp in de tank en de kabelboom voor beide pompen (dat is het makkelijkste). De automaatbak krijg je er wel achter al heb je wel een startmotor nodig van een Diesel. De standaard 1.5 startmotor kreeg bij mij de motor niet rond gedraaid. Dan moet je nog iets zien te fabriceren van de gaskabel omdat er geen kabels zijn van het injctiegedeelte naar de automaathevel toe. Ik heb bij mij een handbak gaskabel gepakt en deze vast gezet op de automaat met een eigen beugel.
Ik neem aan dat je de motokabelboom en de computer wel hebt? De kabelboom van je huidige carburateur motor kun je bijna helemaal weg halen (behalve de draden voor je dashboard) en moet helemaal worden vervangen door de 16v kabelboom. |
#3
|
||||
|
||||
valt wel mee hoor, heb een 1.5 JB (hand) naar 1.8 Kjet omgebouwd.
zou even een haynes manual scoren, staan beide motoren voor de golf 1 wel in.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |