#1
|
|||
|
|||
Mijn Ponton uit 1963
Na jaren geen Luchtgekoelde VW te hebben gereden weer aangestoken door het virus!
Na in het verleden een 1200, 1303 een transporter T3,T4 en T5 nu een Type 3 uit Zweden gekocht. Hij is inmiddels gekeurd en van NL kenteken voorzien. Moet alleen nog het nodige opgeknapt worden, maar dat is voor de winter, nu eerst nog lekker mee toeren en genieten van het mooie weer. |
#2
|
||||
|
||||
Stoer ding!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
heel mooie auto
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
Heel gaaf ding!
|
#5
|
|||
|
|||
Gaaf ja! maar...
Gaaf is hij zeker, maar op z'n Zweeds geschilderd, en dat houd in dat hij niet strak in de lak zit.Heeft een sinaasappel huidje!
Hij moet weer terug in de originele kleur, die hier en daar zichtbaar is. Hij is erg rap met optrekken, wat bij verdere inspectie wel duidelijk werd. Ze hadden in Zweden het originele blok vervangen voor een 1600 blok van een type1 welke niet standaard meer is. Voorzien van de standaard dubbele Solex, en de Spaghetti met Single quiet pack demper is dit goed voor zo,n 150km/h op het rechte eind. Hiermee kom je lekker mee in het dagelijkse verkeer |
#6
|
|||
|
|||
Eindelijk de juiste sierstrips binnen samen met de chrome lijst/handgreep voor op de voorklep. Was even passen en meten maar nu past hij perfect op de neus. Morgen eens een aanzet maken voor het aftekenen van de gaatjes voor de sierlijsten op de zijkanten, want die zitten er niet op.
Tevens afgelopen week de enkele Bosch verstraler verwijderd en er twee Hella lampen gemonteerd welke als dagrijverlichting gaan fungeren. Ook veiligheid overdag bij minimaal stroomverbruik vind ik belangrijk! Last edited by Giep : 06-10-2016 at 19:44. |
#7
|
||||
|
||||
Mooi... weer een type3 op de weg erbij !! Gauw maar eens de mijne gaan afbouwen
Quote:
Sterker nog, je hebt een "L" uitvoering, daar horen ze ook niet op. Net zoals die 'snor' op de voorklep en die zij-/parkeerlichtjes.. (die trouwens te hoog zitten...) Als je hem helemaal gaat ombouwen naar de "S" of "deluxe" versie zul je ook pop outs moeten plaatsen, andere knipperlichten voor en andere reflectoren achter. Maar juist een kale / originele / overprutste "L" is best wel zeldzaam... De luxe;
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 06-10-2016 at 20:34. |
#8
|
|||
|
|||
Pop out windows zaten er al op, en de zij lichtjes trouwens ook al. Is geen NL uitvoering, maar komt uit Zweden.
Heeft trouwens ook de Dubbele Solex. Zou zeggen dat het een export model is Quote: August 1963 Notchback and Variant (Squareback) available with either 1500N (54 bhp at 4,200 rpm, 7.8:1 CR, torque 83.2 ft.lbs. at 2,800 rpm, 33.5 mpg, max. speed 78 mph) or 1500S (twin carbs 32-PDSIT2/3 66 bhp at 4,800 rpm, 8.5:1 CR, torque 83.9 ft.lbs. at 3,000 rpm, 36 mpg, max. speed 84 mph). Brake lining area increased. 'N' models have single-speed wipers, no parking lights, small front indicator 'bullets', pre-heated intake air, opening quarter lights optional extra. 'S' models have extra chrome trim on side front and rear, wheel trims, passenger outside door-lock, larger rear lights and chromed reflector housing, opening rear side windows, clock, door pockets, side arm-rests and two rear ashtrays, push-button control switch panel, headlamp flashers, second sun-visor, rear interior light, passenger door mirror (Variant or Squareback). No intake air pre-heater. end Quote. Komt redelijk overeen met mijn auto, denk toch echt een S uitvoering. Maar ja er is in de jaren aardig wat aan veranderd in Zweden. Echt origineel is hij nu ook weer niet. Moet nog een hoop aan gebeuren. |
#9
|
|||
|
|||
Vanavond 1 zijkant voorzien van gaatjes en sierstrips gepast!
Gaat het best met schildersplakband. Plakt makelijk recht, en je kunt er op aftekenen. Ziet er nu al strak uit. |
#10
|
||||
|
||||
mooie auto!
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Wordt nog Veeeeeeeeeeeeeeeeel mooier! Eerst wat werk aan blikwerk zoals de gaatjes voor de strips alvorens hij naar de spuiter gaat. Heb geen zin om te boren, met kans op beschadiging van lak en chrome als alles opnieuw in de lak of chrome staat. |
#12
|
|||
|
|||
Nu alle wielschermen er af liggen om het achterliggende plaatwerk op te knappen heb ik de volgende vraag. Alle biezen die er af komen zijn zo ver verdroogd dat ze in stukken breken, maar ga ik nieuwe plaatsen of breng ik kit aan bij de montage van de schermen? Erg veel van de biezen zie je niet, dus wat is wijsheid.
|
#13
|
|||
|
|||
Iemand een idee?????
|
#14
|
|||
|
|||
Inmiddels weer een ruim jaar verder. Alles gespoten, en druk bezig met opbouwen. Chroomwerk bij de verchromerij, en wat al goed is en er op kan gemonteerd. bedrading na gekeken en alle stekkertjes vernieuwd, en zoveel mogelijk massapunten aangebracht in de buurt van de lichtunits (betere massa = minder storing). Alle deurpanelen inmiddels voorzien van nieuwe bekleding die hard aan vernieuwing toe was na zo'n 53 jaar. Nieuwe bekleding is donkerblauw vinyl en Blauw/grijze ruit stof. Last edited by Giep : 24-11-2017 at 23:25. |
#15
|
|||
|
|||
Chrome komt veel beter uit op de blauwe kleur! Last edited by Giep : 24-11-2017 at 23:27. |
#16
|
|||
|
|||
Tevens 12V ruitesproeierpotje gemonteerd naast remvloeistof reservoir. Origineel was niet aanwezig, dus gelijk maar aangepast. Voorkomt leeglopen van reservewiel zoals origineel het geval was. Foto op z'n kant (sorry). Last edited by Giep : 24-11-2017 at 23:38. |
#17
|
|||
|
|||
|
#18
|
||||
|
||||
Mooi!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |