Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-01-2016, 17:37
niels_vdakker niels_vdakker is offline
Forum Newbee

Default Raar probleem slot Golf 4

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Niels en ik bezit twee Golfjes. Een Golf 4 TDI en een Golf 1 cabrio.
Nu heb ik sinds kort een raar probleem met mijn Golf 4, het slot werkt namelijk niet 100%.
Als ik één keer de auto ontgrendel (dus 1 keer op de afstandsbediening drukken, of 1 keer de sleutel omdraaien in het slot van de deur) gaat de deur wel van het slot af, echter maar voor de helft lijkt het. De zwarte uitsteekseltjes komen maar half omhoog en wanneer ik de deur open wil doen, gaat die wel iets open, maar blijft die ergens achter haken.
Wanneer ik de auto nog een keer ontgrendel (dus twee keer achter elkaar), gaat de deur wel open.

Ik heb dit probleem weleens eerder gehad, en was toen naar een garage geweest ermee, die hebben de sloten gewoon iets gesmeerd oid en daarmee is het probleem ongeveer een half jaar weggeweest. Nu is het probleem echter weer terug en ik twijfel dus een beetje of het aan niet goed gesmeerde sloten ligt.

Daarnaast had ik vanmorgen voor het eerst het probleem dat de afstandsbediening opeens niet werkte, 's middags deed de afstandsbediening het wel weer gewoon.

Heeft iemand hier toevallig een idee wat het kan zijn?
Reply With Quote
Old 29-02-2016, 02:04
SDI-5-ton SDI-5-ton is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by niels_vdakker

Daarnaast had ik vanmorgen voor het eerst het probleem dat de afstandsbediening opeens niet werkte, 's middags deed de afstandsbediening het wel weer gewoon.

Heeft iemand hier toevallig een idee wat het kan zijn?

Als het niet het batterijtje van de afstandsbediening is, dan zou er een 'stoorzender' kunnen zijn. Vriend van mij had ooit kerstverlichting in zijn carport gehangen en kreeg zijn auto niet meer van het slot af met de afstandsbediening. Naar de garage, deed ie het wel, thuis weer niet enz. totdat de kerst afgelopen was, toen viel het kwartje

Maar zoiets, of iets anders in de buurt dat zou kunnen "storen"?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules