|
|||
|
|||
Lagerschalen golf 1 1100
Hallo ik zit met een probleem,
Ik ben bezig mij motor te reviseren en wou mijn lagerschalen monteren Nu heb ik 6 lagerschalen met olie groef en 4 zonder. 5 met olie groef zitten in het motorblok. Maar nu heb ik nog 1 met groef over en 4 zonder. Waar moet die 1 met groef zitten ? Merk van lagerschelpen is glyco Ik hoop dat iemand me kan helpen ! Mvg Arno |
|
|||
|
|||
Bij mijn blok zijn de krukaslagers met de groef in het blok gemonteerd en de lagerschalen zonder groef in de lagerkappen. Let wel, ik heb het hier over een dieselblok.
Drijfstanglagers weet ik niet vanbuiten. Al vind ik de aantallen wat raar. wat wel kan is dat jouw 1100 cc 3 keer gelagerd is in het blok ipv 5 keer zoals grotere vw- motoren |
|
||||
|
||||
Die met groef zit als ik het goed heb in het midden... Dat kun je zien aan het gat onder het lager in het onderblok en aan het gat in de krukas. Maar, ik weet niet of dat ook voor een smallblock geldt.
|
|||
|
|||
Als er voorheen een 360 graden olie groef in zat kun je dat zien aan de aftekening op je krukas.
Bij een bigblock heb je 360 smeer groef op je 4 Hl ivm smering voor de hulpas Hoe dat bij een smalblok zit durf ik niet te zeggen
|
|||
|
|||
Probleem is opgelost ze hadden de verkeerde lagerschalen besteld !
Toch bedankt ! |