|
|||
|
|||
golf 2 1.8 RP loopt niet
Ik heb al een hele lange tijd problemen met mijn golf 2 1.8
Heb veel topics afgezocht maar nog geen antwoord en ben ten einde raad. Het gaat om een golf 2 1.8 i 66 kw Motorcode RP Monopoint Het is een tijd geleden begonnen. Ik vond dat mijn golf 2 toe was aan nieuwe bougies. Er zaten bosch bougies in. die heb ik vervangen voor NGK bougies. Tijdens het vervangen merkte ik dat het vacuum slangetje naar de vacuumpaddo er niet opzat dus deze heb ik er op gedaan. Ik heb geen idee hoe lang dit al was, de auto liep probleemloos zonder het slangetje. Vervolgens wilde ik een testrit gaan maken maar er viel amper met de auto te rijden, stotterde heel erg. Als ik niet te veel van de auto vroeg ging het enigszins maar zodra ik hem in z’n toeren liet komen klapte en stotterde hij vreselijk. Het was net alsof er af en toe heel even een cilinder stopte en het vervolgens weer deed. Ik dacht dat het misschien iets te maken zou hebben met het vacuum slangetje dus ben onderweg gestopt en heb deze eraf gehaald. Met als gevolg dat de auto uit viel en niet meer bleef lopen. alleen met continu gas geven viel hij niet uit maar zodra ik het gas los liet was het klaar. Dus slangetje er weer op en naar de werkplaats gereden. Toen ik de auto in de werkplaats neerzette merkte ik ineens dat er wat kvs op de grond liep, uiteindelijk mn hele koelsysteem leeggelopen. Lekke kachelradiateur (was al slecht, misschien was het geklap de druppel waardoor hij kapot ging?) Ik moest alleen nog 16 km naar huis rijden dus heb de kachel radiateur omgeleid en het kvs bijgevuld. De rit naar huis viel bijna niet te doen met een stotterende auto. Toen de auto warm werd werd het alleen maar erger dus langs de kant gaan staan om hem af te laten koelen en weer verder. Ik dacht dat het dan dus aan de bougies zou liggen dus heb deze omgerolen voor NGK bur6et volgensmij. De eerste NGK’s waren hier een oudere versie van. Hierna liep de auto nog steeds net zo schokkend. Toen heb ik een nieuwe rotor en verdelerkap besteld. Weer een testrit. Auto liep nog steeds hetzelfde. Viel zelfs onderweg uit. Paar dagen later bougies nagekeken, zwart. de rotor en bougiekabels nog een keer nagelopen en weer geprobeerd te starten, kort testritje gemaakt. Auto deed het weer. ’s Avonds wilde ik de auto pakken, schommelen zn toeren van 1000 naar 900/800. Af en toe nog erger met als gevolg dat het acculampje ging branden. Hij zakte steeds naar 900/800 toeren en leek zich dan te herstellen naar de 1000. Als ik gas gaf zakte de toeren rustig terug alleen bij de 1100 zakte hij heel snel naar de 1000. Ook dikke rookwolk uit de uitlaat en een plas water op de grond omdat er de hele tijd vocht uit de uitlaat spetterde. Blok ratelde ook heel erg, was net een tractor. Het was net alsof hij steeds net niet uit viel en zich dan herstelde. Auto tijdje stationair laten draaien en het werd later minder. Vervolgens heb ik de koppakking vervangen, en het blok opnieuw afgesteld. Cilinder 1 en 3 zaten omgedraaid op de rotor dus deze goed gezet. Auto gestart, nog wat rook en vocht uit de uitlaat dus even laten draaien. Daarna weer een testrit. Het geschok was minder, er viel nu mee te rijden alleen kon niet veel van de auto vragen want dan was het er weer. Auto weer opnieuw afgesteld en wilde niet starten. Accu dood. Nieuwe accu erin, 10 minuutjes warm laten draaien en weer een testrit. Na 2 km vielen zn toeren ineens weg en stopte de auto. even later starte de auto weer dus naar huis gereden maar viel onderweg weer uit en was niet meer aan te krijgen. Heb er toen een compleet nieuwe ontsteking op gezet. Alsnog wil de auto niet starten. Bougies getest op vonk. Vonken allemaal geel. Kleuren van de bougies: 1e bougie zwart met 2 lichtelijk witte witte massa elektroden 2e bougie zwart en nat (benzine) lag ook beetje benzine in de cilinderkop 3e bougie compleet zwart 4e bougie compleet zwart Als ik het contact omdraai hoor ik de brandstofpomp. Vervangen : Bougies Vacuum vervroeger Complete ontsteking Bougiekabels Bobine Koppakking (alle bijbehorende bij de kop en inlaat ook) Auto start nu dus helemaal niet meer alleen de startmotor gaat rond, klink voor zover wel erg pittig. (ik vond dat de auto minder pittig werd en niet vol vermogen gaf dus vandaar had ik de bougies vervangen) Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ik zie door de bomen het bos niet meer Bedankt voor het lezen van mijn (lange) bericht.. ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik eindelijk weer kan touren met mijn MK2 |
|
||||
|
||||
HALLO
heb je de carbu ook vervangen .geven wel eens wat problemen . zou toch daar eens zoeken , of vaccum lekagen etc. voetpakking noem maar op .
|
||||
|
||||
Staat de ontsteking juist afgesteld?
|
|||
|
|||
Quote:
Carb is voor zover ik weet in orde.. Morgen ga ik die wel even doormeten en schoonmaken, Vaccum lekage dan ook gelijk maar nakijken Voetpakking.. Op welke manier kan je daar achter komen? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ontsteking staat goed afgesteld, -Vliegwiel op bdp -1ste cilinder staat op bdp (streepje op het nokkenas tandwiel) gelijk aan de cilinderkop - en rotor op 1ste cilinder, Heb soms hierbij nog wel eens mn twijfels of het zo ook echt goed staat.. En de vonk is geel.. En hoort blauw te zijn? |
|
|||
|
|||
Auto doet het weer
Flens van de monopoint vervangen En bobine doorgemeten en bleek niet goed dus samen met de bougies vervangen Daarna weer opnieuw afgesteld |
|
|||
|
|||
mooi dat die het weer doet. komt michiel nog?
Last edited by golf mkII 16v : 09-03-2016 at 21:21. |