Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2016, 13:58
MK2Marit MK2Marit is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 4
Default golf 2 1.8 RP loopt niet

Ik heb al een hele lange tijd problemen met mijn golf 2 1.8
Heb veel topics afgezocht maar nog geen antwoord en ben ten einde raad.

Het gaat om een golf 2 1.8 i 66 kw
Motorcode RP
Monopoint

Het is een tijd geleden begonnen. Ik vond dat mijn golf 2 toe was aan nieuwe bougies.
Er zaten bosch bougies in. die heb ik vervangen voor NGK bougies.
Tijdens het vervangen merkte ik dat het vacuum slangetje naar de vacuumpaddo er niet opzat dus deze heb ik er op gedaan.
Ik heb geen idee hoe lang dit al was, de auto liep probleemloos zonder het slangetje.

Vervolgens wilde ik een testrit gaan maken maar er viel amper met de auto te rijden, stotterde heel erg. Als ik niet te veel van de auto vroeg ging het enigszins maar zodra ik hem in z’n toeren liet komen klapte en stotterde hij vreselijk. Het was net alsof er af en toe heel even een cilinder stopte en het vervolgens weer deed.
Ik dacht dat het misschien iets te maken zou hebben met het vacuum slangetje dus ben onderweg gestopt en heb deze eraf gehaald. Met als gevolg dat de auto uit viel en niet meer bleef lopen. alleen met continu gas geven viel hij niet uit maar zodra ik het gas los liet was het klaar.
Dus slangetje er weer op en naar de werkplaats gereden.
Toen ik de auto in de werkplaats neerzette merkte ik ineens dat er wat kvs op de grond liep, uiteindelijk mn hele koelsysteem leeggelopen.
Lekke kachelradiateur (was al slecht, misschien was het geklap de druppel waardoor hij kapot ging?)
Ik moest alleen nog 16 km naar huis rijden dus heb de kachel radiateur omgeleid en het kvs bijgevuld.
De rit naar huis viel bijna niet te doen met een stotterende auto. Toen de auto warm werd werd het alleen maar erger dus langs de kant gaan staan om hem af te laten koelen en weer verder.

Ik dacht dat het dan dus aan de bougies zou liggen dus heb deze omgerolen voor NGK bur6et volgensmij. De eerste NGK’s waren hier een oudere versie van. Hierna liep de auto nog steeds net zo schokkend.
Toen heb ik een nieuwe rotor en verdelerkap besteld. Weer een testrit. Auto liep nog steeds hetzelfde. Viel zelfs onderweg uit.

Paar dagen later bougies nagekeken, zwart. de rotor en bougiekabels nog een keer nagelopen en weer geprobeerd te starten, kort testritje gemaakt. Auto deed het weer.
’s Avonds wilde ik de auto pakken, schommelen zn toeren van 1000 naar 900/800. Af en toe nog erger met als gevolg dat het acculampje ging branden.
Hij zakte steeds naar 900/800 toeren en leek zich dan te herstellen naar de 1000. Als ik gas gaf zakte de toeren rustig terug alleen bij de 1100 zakte hij heel snel naar de 1000.
Ook dikke rookwolk uit de uitlaat en een plas water op de grond omdat er de hele tijd vocht uit de uitlaat spetterde. Blok ratelde ook heel erg, was net een tractor. Het was net alsof hij steeds net niet uit viel en zich dan herstelde.
Auto tijdje stationair laten draaien en het werd later minder.

Vervolgens heb ik de koppakking vervangen, en het blok opnieuw afgesteld. Cilinder 1 en 3 zaten omgedraaid op de rotor dus deze goed gezet. Auto gestart, nog wat rook en vocht uit de uitlaat dus even laten draaien. Daarna weer een testrit. Het geschok was minder, er viel nu mee te rijden alleen kon niet veel van de auto vragen want dan was het er weer.

Auto weer opnieuw afgesteld en wilde niet starten. Accu dood.
Nieuwe accu erin, 10 minuutjes warm laten draaien en weer een testrit. Na 2 km vielen zn toeren ineens weg en stopte de auto. even later starte de auto weer dus naar huis gereden maar viel onderweg weer uit en was niet meer aan te krijgen. Heb er toen een compleet nieuwe ontsteking op gezet. Alsnog wil de auto niet starten. Bougies getest op vonk. Vonken allemaal geel.
Kleuren van de bougies:
1e bougie zwart met 2 lichtelijk witte witte massa elektroden
2e bougie zwart en nat (benzine) lag ook beetje benzine in de cilinderkop
3e bougie compleet zwart
4e bougie compleet zwart

Als ik het contact omdraai hoor ik de brandstofpomp.

Vervangen :
Bougies
Vacuum vervroeger
Complete ontsteking
Bougiekabels
Bobine
Koppakking (alle bijbehorende bij de kop en inlaat ook)


Auto start nu dus helemaal niet meer alleen de startmotor gaat rond, klink voor zover wel erg pittig. (ik vond dat de auto minder pittig werd en niet vol vermogen gaf dus vandaar had ik de bougies vervangen)

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ik zie door de bomen het bos niet meer

Bedankt voor het lezen van mijn (lange) bericht.. ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik eindelijk weer kan touren met mijn MK2
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2016, 16:50
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

HALLO
heb je de carbu ook vervangen .geven wel eens wat problemen .
zou toch daar eens zoeken , of vaccum lekagen etc.
voetpakking noem maar op .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #3  
Old 24-01-2016, 18:17
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Staat de ontsteking juist afgesteld?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 24-01-2016, 19:57
MK2Marit MK2Marit is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
HALLO
heb je de carbu ook vervangen .geven wel eens wat problemen .
zou toch daar eens zoeken , of vaccum lekagen etc.
voetpakking noem maar op .


Carb is voor zover ik weet in orde.. Morgen ga ik die wel even doormeten en schoonmaken,
Vaccum lekage dan ook gelijk maar nakijken

Voetpakking.. Op welke manier kan je daar achter komen?
Reply With Quote
  #5  
Old 24-01-2016, 20:03
MK2Marit MK2Marit is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Staat de ontsteking juist afgesteld?


Ontsteking staat goed afgesteld,

-Vliegwiel op bdp
-1ste cilinder staat op bdp (streepje op het nokkenas tandwiel) gelijk aan de cilinderkop
- en rotor op 1ste cilinder,

Heb soms hierbij nog wel eens mn twijfels of het zo ook echt goed staat..
En de vonk is geel.. En hoort blauw te zijn?
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2016, 00:30
MK2Marit MK2Marit is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 4
Default

Auto doet het weer

Flens van de monopoint vervangen
En bobine doorgemeten en bleek niet goed dus samen met de bougies vervangen
Daarna weer opnieuw afgesteld
Reply With Quote
  #7  
Old 09-03-2016, 21:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

mooi dat die het weer doet. komt michiel nog?

Last edited by golf mkII 16v : 09-03-2016 at 21:21.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum