Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2016, 00:44
jeffreyvdm jeffreyvdm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 6
Default Jeffreyvdm

Hallo Allen,

Ik zal mij eens kort voorstellen:
Jeffrey, 23 lentes jong en woon in Deventer.
Op moment ben ik in het bezit van mijn 2e Volkswagen.
Hiervoor veel Volvo gereden ( 244, 240, 340, 460, V60) Maar dat zou jullie niet zoveel schelen

Nu komt het verhaal, ga er even voor zitten, of pak een bak koffie...

Mijn eerste VW Golf 3 vorig jaar gekocht. Slechts een aantal weken in gereden omdat het blijkbaar een rampenbak was... Miskoop van het jaar zullen we het maar op houden...




Na weer een aantal Volvo's na de golf 3 gereden te hebben, heb ik mij weer een gewaagd aan een Volkswagen Golf 2 1.3 uit 1991.
Plaatje bij het praatje:




Met 260000 op de teller heeft ze alwel enige ervaring. En tegen dat probleem loop ik nu op.
Heb hem nu een ruim een maand in mijn bezit, maar nog niet veel geluk mee gehad.

Bij aankoop wist ik dat het dakraam lek zou zijn, de kachel niet werkte, dus vermoedde de thermostaat. Deze vervangen, maar nog steeds geen resultaat...( Of nouja, vervangen, er zat helemaal geen thermostaat in! ) Goed laten ontluchten, maar de koelvloeistof begon te koken... systeem maar eens goed doorgespoeld, maar ook hierna bleef hij hetzelfde doen... Zodra de dop van het koel reservoir erop zat, was er niks aan de hand.
Dakraam: Webasto dakraam, lekt niet, wel 2 lagen ducttape, 1 laag zilver tape, en 1 dikke laag kit... Waarom? Geen idee... vorige eigenaar was creatief...

Hier was het ergste er alweer af...



Kleine 3 weken daarna, auto valt compleet stil na uitrollen vanaf de snelweg. ANWB erbij, Hallgever defect... Kan gebeuren natuurlijk.

Maar na 3 dagen, wil ik weer vrolijk wegrijden, en na een kilometer of 3 word mijn koppeling wel erg licht... en ja hoor, bij het volgende stoplicht alleen maar tandenpoetsen. Heb ik weer...

Vervolgens hortend en stotend naar een werkplaats gereden, auto binnen neergezet ( kilometer of 4 rijden). Motor uitgezet, en er sist wat. Nou, je raad het al, beste druk op het koelsysteem, en overdruk ventiel moet hard zijn best doen. Hij gooide er ruim een liter koelvloeistof uit... In combinatie met mayonaise aan de dop, en voordurende witte pluimen is dat verhaal dus wel duidelijk....

Affijn, verder een fijne auto hoor...
Heb er 2 weken probleemloos mee gereden in de 5 weken dat ik hem nu heb.Mooie ATS velgjes zaten er al op.
Wel wat kleine dingen aangepast, zoals Xenon, Led achterlichten, en uiteraard mijn audio.
Komt nog een uitgebreide post over...

Even een kijkje in de kofferbak:



Deze zit er meestal eerder in, dan dat ik onderhoud aan de auto heb gepleegd . En natuurlijk motorkap voorzien van krijtbord verf. Blanke lak liet los, dus ik kon het niet laten om het eens te proberen....




Nog wat overige foto's:













Affijn. Bult gedonder, geld is op, maar ik wil de auto niet wegdoen... Wat is wijsheid? Blokje (1.6) overzetten? Toch een gokje wagen door de koppakking en koppeling te vervangen?
Doordat ik al zoveel gezeur heb gehad, had ik zelf al een beetje bedacht om een schade auto te kopen, en deze dan 1 op 1 over te zetten... Als het niet teveel aanpassen is, misschien dan wel een 1.6 of iets dergelijks.

Tips, tricks, en overige opmerkingen zijn allemaal van harte welkom!

Ik zal hier dagelijks een kijkje nemen, en een update plaatsen als er wat veranderd is!

Bedankt alvast.

Groetjes, Jeffrey

Last edited by jeffreyvdm : 28-01-2016 at 01:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2016, 07:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Is het een 1.3 met injectie? Ik heb vorig jaar de koppakking van mijn Polo 1.3i vervangen en was uiteindelijk zo`n 130eu kwijt voor alles (koppakking, boutenset, kop vlakken). Dus ik zou lekker dit blokje fixen. Een 1.6 is leuk hoor...maar dan wél met een Weber carburateur.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2016, 10:15
DenJenMel DenJenMel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 189
Default

Welkom op het forum! Mooie MkII, beetje jammer van de problemen... Heb zelf nog geen 2 weken geleden een leuke basis gekocht voor weinig en er bijna evenzoveel euro's ingestoken voor onderhoud. Wel alles zelf gedaan dus scheelde een hoop centen, maar wel complete blok uit elkaar geweest (ook een 1.3)
Zou persoonlijk geen swap doen maar dit blok goed maken.

Mocht je nog eens van je ATSjes af willen, ik weet nog wel iemand
__________________
Daily: '91 Golf MkII 1.8 8v
Former VW's: '88 Golf MkII 1.3, '88 Golf MkII 1.8 GTI, '89 Golf MkII G60, '00 Golf MkIV 1.8, '99 Lupo 1,4, '03 Lupo 1.4, '99 Polo 6N2 1.4 16v, '00 Polo 6N2 1.9 SDI
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2016, 00:35
jeffreyvdm jeffreyvdm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by DenJenMel
Welkom op het forum! Mooie MkII, beetje jammer van de problemen... Heb zelf nog geen 2 weken geleden een leuke basis gekocht voor weinig en er bijna evenzoveel euro's ingestoken voor onderhoud. Wel alles zelf gedaan dus scheelde een hoop centen, maar wel complete blok uit elkaar geweest (ook een 1.3)
Zou persoonlijk geen swap doen maar dit blok goed maken.

Mocht je nog eens van je ATSjes af willen, ik weet nog wel iemand



Het is meer dat ik dit blok zelf totaal niet meer vertrouw. Zojuist wederom met een defecte hallgever gestaan... en ik gok dat swappen nét iets sneller is dan alles loshalen en repareren...

Die ATSjes blijven er voorlopig nog even onder . Vroeg me trouwens nog af of daar originele naafkapjes bij horen....

Heeft iemand hier nog een goeie hallgever/ontsteking liggen?
Reply With Quote
  #5  
Old 30-01-2016, 00:36
jeffreyvdm jeffreyvdm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by René
Is het een 1.3 met injectie? Ik heb vorig jaar de koppakking van mijn Polo 1.3i vervangen en was uiteindelijk zo`n 130eu kwijt voor alles (koppakking, boutenset, kop vlakken). Dus ik zou lekker dit blokje fixen. Een 1.6 is leuk hoor...maar dan wél met een Weber carburateur.


Yup het is een 1.3 injectie Hoeveel tijd was je daar ongeveer mee kwijt?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-02-2016, 17:40
jeffreyvdm jeffreyvdm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 6
Default

Zojuist bezig geweest met de onsteking, aangezien hij me weer heeft laten staan... anderen hallgever gevonden, die trouwens redelijk schaars is/moeilijk te vinden is.... draait me de bout door... *zucht*...
Reply With Quote
  #7  
Old 04-02-2016, 19:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by jeffreyvdm
Yup het is een 1.3 injectie Hoeveel tijd was je daar ongeveer mee kwijt?


Poeh....ik heb het verdeeld over 3 dagen, maar alle uren bij elkaar opgeteld ben ik er denk ik een dikke dag mee bezig geweest denk ik. Ene dag na de middag alles lossleutelen en de dag daarna heb ik de cilinderkop weggebracht en `s middags alles weer schoon gemaakt en terug gebouwd. En de laatste dag `s morgens ff frisse olie, kvs en bougies erin en vlammen!

Hallgever is trouwens nieuw nog wel te krijgen:

http://www.mister-auto.nl/fl/sensor...v1957_g834.html
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2016, 00:56
jeffreyvdm jeffreyvdm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 6
Default

Oké goeie indicatie dan, dank je! Heb het opgelost nu, en hij loopt weer prima... moet nog wel even goed afgesteld worden, maar daar heb ik de apparatuur allemaal niet voor...

Maar nu loop ik alweer tegen het volgende aan. Vanavond bobben voor wat vrienden: kort samengevat, 2 mensen achterin = banden in de wielkasten... nu zijn de banden natuurlijk aardig breed, maar dit moet wel opgelost worden... wat hebben jullie zoal aan aanpassingen gedaan voor de vering? Verlagen begin ik niet meer aan, die golf 3 was al een buikschuiver, maar daarmee kon ik mijn eigen straat niet meer in.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2016, 17:25
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

zou beginnen met de wielkast randen te rollen. En dan zou je nog eventueel bumpstops kunnen plaatsen. Maar als het de originele veerpoten betreft kan het goed zijn dat de schokdempers hun beste tijd gehad hebben. Dus uiteindelijk is het een samenhang van. Want als ik jou rijhoogte zie heb je ruimte genoeg.

Wel balen dat het allemaal tegen zit met de wagen. Verder is het wel een leuk ding om te zien.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum