#1
|
|||
|
|||
Vento verhogen
Hoi,
Een maat van mij heeft een Vento 1.8 en wil deze graag verhogen Weer es wat anders dan al dat verlagen zullen we maar zeggen. Doel is om meer bodemvrijheid te creëren, zodat zandpaden en slecht terrein minder problemen geven. Weet iemand van jullie of dit te realiseren is met compleet andere veerpoten van een ander type (VAG of niet-VAG) auto? Alle tips zijn welkom, bvd! |
#2
|
||||
|
||||
Hulpveren op de achteras zou kunnen, of dit:
http://www.spaccer.com/nl_NL/merken...n/vw/vento.html Een andere (hogere) band scheelt natuurlijk ook.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#3
|
|||
|
|||
Thnx voor de tip!
48 mm verhoging voor enkel de achteras komt daar op 677,81€ Dat gaat het niet worden dus We gaan eens kijken naar hulpveren opties. |
#4
|
||||
|
||||
Weitec (bekend van de verlaginsveren) maakt ook verhogingsets. Google maar eens op Weitec Hoherlegungskit.
Kosten ongeveer 50 euro per 2 (15, 20 of 30mm) Je zou ook nog aan de achterkant een 'verhogingsblokje' kunnen fabriceren die tussen de schokdemper en de achteras gaat.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
||||
|
||||
Of misschien met een schroefset?
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#6
|
|||
|
|||
Schroefset dient om laag te gaan hé, je kan ze wel hoger schroeven maar dan staan je veren ook serieus samengedrukt.
Kijk anders eens op de facebookpagina "burnallthemk3's". Daar zitten er geregeld Amerikanen op die het al gedaan hebben. Dacht dat zij het deden door veren te steken van een Passat B3 of B4 (ben niet heel zeker). Dit kan mss ook een goedkopen oplossing zijn... |
#7
|
||||
|
||||
Nu je het zegt! Passat B4 veren passen inderdaad.
Ik kan me wel wat projecten herinneren waarbij ze de passat b4 vr6 wagon veren gebruiken. (waarom een vr6 wagon geen idee? misschien hogere voorspanning)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |