#1
|
|||
|
|||
Ik wil nog lager rijden met schroefset...
Ik zou graag met m'n Mk1 cabrio '91 lager willen gaan. Momenteel staat de auto op een schroefset van AP en zakt niet verder meer ondanks dat er nog draad over is. Nu heb ik vaker gehoord dat de kleine veer er tussenuit kan. Wat heeft dat voor gevolgen en zij'n er nog meer opties met beperkte mogelijkheden? Dus geen ultra low set kopen of air aanschaffen...
__________________
Dakloos... |
#2
|
|||
|
|||
Er bestaan verlaagde veerpootlagers... En door de veer er tussenuit te halen, kun je juist minder laag, TENZIJ je het niet erg vindt, dat de veer loskomt bij het uitveren
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat die veer dan los komt te liggen is idd een kwalijke zaak. Dat zie ik niet zitten. Dan ben ik elke keer aan het sleutelen om de APK door te komen. Die verlaagde veerpootlagers... hoeveel zou dat schelen? Vroeger had je zoiets van Bonrath meen ik. Heb iemand er meer info over?
__________________
Dakloos... |
#4
|
||||
|
||||
😳
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb jij nog ideeën Jeff?
__________________
Dakloos... |
#6
|
||||
|
||||
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#7
|
|||
|
|||
Waarom zakt hij eigenlijk niet lager, wanneer jij hem lager schroeft? Wat houdt hem tegen ?
|
#8
|
|||
|
|||
De demper denk ik. Hij kan gewoon niet lager. En als ik nog verder draai komen de veren los te liggen
__________________
Dakloos... |
#9
|
|||
|
|||
Bumpstop er even tussenuit pakken, daar ligt die waarschijnlijk op te dansen nu.
|
#10
|
||||
|
||||
Hé Edwin vraag ff aan Romar, die had hetzelfde probleem
|
#11
|
|||
|
|||
Romar heeft een nieuwe schroefset gekocht en is niet meer zo laag als eerst. Auto staat nu hoger dan de mijne.
Als ik m'n bumpstops er tussenuit haal komen dan de veren niet los te liggen?
__________________
Dakloos... |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, bumpstop werkt als eindaanslag en heeft dus alleen een functie in volledig ingeveerde toestand Wel zorgen dat je er een dunnere bumpstop tussenstopt zodat die wel een eindaanslag blijft houden. Anders zijn je dempers snel stuk. Je zou de bumpstop bijvoorbeeld in 2en kunnen snijden. Ben er bijna zeker van dit de oplossing is voor de laatste paar cm. Je merkt waarschijnlijk al dat de auto momenteel praktisch geen veerweg heeft, doordat die op zijn bumpstop rust. |
#13
|
|||
|
|||
Ja klopt helemaal. Er zit totaal geen vering in.
Thanks voor de info
__________________
Dakloos... |
#14
|
||||
|
||||
Ed, jij spoort niet
Maar is waarschijnlijk gewoon einde schroefset, denk niet dat je zomaar nog veel lager kan, of je zult een aparte set moeten kopen voor ernstig laag te gaan |
#15
|
||||
|
||||
Bedenk je wel dat dit grote (negatieve) gevolgen heeft voor de wegligging als je dempers al op de bumpstops rusten..
Je hebt praktische geen veerweg meer. Je auto zal bij oneffenheden in de bocht sneller contact met het wegdek verliezen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is dus wat ik nu ervaar ja. Slechte rijeigenschappen en totaal geen comfort. Dit komt omdat de dempers op maximaal laag staan. Als ik de bumpstops inkort dan heb ik weer wat meer ruimte. Weet er iemand hoeveel ik dan weer kan zakken?
__________________
Dakloos... |
#17
|
||||
|
||||
Appart die van mij kan wel lager maat dan ligt de rechter aandrijfas tegen het chassis !
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Dat heb ik aangepast zodat dat nu niet meer het geval is.
__________________
Dakloos... |
#19
|
||||
|
||||
Hoe laag sta je dan wel niet?
Als ik mijn mk3 met het chassis tegen het wegdek schroef heb ik nog steeds 2,5cm draad over...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#20
|
||||
|
||||
dat is bij een golf 1 niet het geval, ik heb ook mijn auto genotcht, en nog zat schroefdraad over, hulpveer zit er nog in, veer ligt al los. maar de demper kan gewoon niet verder.
dit is wel een hele goeie optie: http://www.coltechclassics.com/for-...trut-extensions jammer dat niemand in Nederland dit produceert. |