#1
|
||||
|
||||
caddy 20 SDI 2005 elektro storingen
Hallo ,
Mijn vraag gaat over elektro storing van mijn Caddy , zal eerst wat voor geschiedenis vertellen over deze Caddy , we hebben de auto gekocht in December 2014 en liep naar behoren , maar al snel bleek tot als de auto even had gestaan deze niet wilde starten en na wat startpiloot wilde hij wel starten , auto naar erkend bedrijf gebracht in de buurt bij Eindhoven , bleek pompverstuiver probleem , na 2 dagen ophalen en bijna € 1000,- verder liep en starte de auto perfect , maar na een paar maanden ineens zomaar onder het rijden een flinke klap , bleek zuigerstukken door blok naar buiten , nou ja andere motor gekocht ( let wel is precies de zelfde motor nl. BDJ motor ) Die andere motor alles vernieuwd zoals waterpomp loop en spanrollen distributie riem enz , alles om en ingebouwd aangesloten , sleutel draaien direct perfect lopen , precies 2 dagen en toen begon de echte ellende . Zodra ik de auto op contact zet begint een relais te klapperen , de toerenteller slaat zonder dat de motor loopt van rechts naar links soms gaat alarm oliedruk piepen en lampje knipperen als je dan wilt starten draait hij niet eens rond , als je hem dan van contact af zet en weer erop kan je hem soms starten je moet dan best lang doorstarten met als gevolg tot lampje gloeispiraal gaat knipperen maar blijft dan wel lopen op een noodprogramma denk ik omdat hij dan niet hoger kan dan 3200 toeren , maar soms dan gloeit hij wel goed en start hij meteen maar slaat direct daarna weer af , nou uitlezen heeft geen zin omdat de storing blijven ontstaan zolang deze storing er is , wie oh wie kan mij helpen ?? |
#2
|
|||
|
|||
Niet toevallig één of ander massakabeltje niet goed vastgezet ofzo??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#3
|
||||
|
||||
Hallo Polo1w , bedankt voor reactie , maar helaas dat zou iets te gemakkelijk zijn heb alle massa punten gecontroleerd , maar heel erg bedankt voor mee denken . :-) , heb ondertussen motor ecu , klokken ( combi ) en de contactsleutel op gestuurd naar ACtronics , heb vandaag bevestiging gehad tot ze het hadden ontvangen en tot het binnen 3 a 5 werkdagen voor mekaar zou zijn en het vervolgens terug sturen , dus ben benieuwd wat daar weer uitkomt , kabelboom heb ik naar mijn weten helemaal doorgemeten , nu is het tijd om dingen te gaan uitsluiten .
|
#4
|
||||
|
||||
foutcodes die blijven terug komen na reperatie motor ecu
Nou motor ecu en de combi met sleutel weer terug van actronics , na betalen van €287,30 mocht ik het pakket in ontvangst nemen , na montage , de daadwerkelijke storing eruit , maar start niet meer normaal , wil zeggen na ongeveer 6 tot 10 seconden doorstarten gaat gloeispiraallampje knipperen en start hij wel maar loopt op noodprogramma bij 3200 toeren is einde dus ongeveer 110 km per uur , is natuurlijk niet goed moet te lang doorstarten , toerental van startmotor is ok , wat mij echter wel op valt is in life data is tot bij het beginnen te starten geen toerental zichtbaar is , en op moment tot hij in nood loop gaat krijg ik ook toerental te zien dwz na een x aantal seconden door starten , je hoort dan ook duidelijk een relais klikken on dash , zal pics plaatsen van foutcodes die terug blijven komen , wie o wie kan mij helpen ?
|
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
||||
|
||||
|
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
|||
|
|||
Lijkt bijna of er ergens een kabelverbinding naar ECO of naar motor niet goed is (misschien in een stekker waar veel draden bij elkaar komen?)
Ik denk dat je enige optie is, om dat na te kijken, de foutcodes te Googlen ofwel een expert treffen die alles kan nalopen en waar je dik euros mag achterlaten. Geen gewoon bedrijf, maar een Jos of iemand bekends in de TDI/VAGCOM/volksforum wereld... |
#9
|
||||
|
||||
heb inmiddels nieuwe toerental sensor gehaald en de oude los gedraaid , maar was 17.00 uur vrijdag dus heb hem er nog niet uit , morgen weer verder , word vervolgt .......
|
#10
|
||||
|
||||
Toerental sensor achter vliegwiel vernieuwd , zonder resultaat , doet precies het zelfde , terwijl de foutcode ook weer gewoon terug komt , noksensor lijkt mij heel sterk want zodra je hem uittrekt start hij echt niet meer . kortom verder zoeken ............. word vervolgt
|
#11
|
||||
|
||||
Nou na lang zoeken meten en nog eens meten uiteindelijk toch gevonden , toen ik de kabelboom tussen ecu en sensoren voor de vierde keer ging doormeten zag ik eindelijk een kabelbreuk , zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om de bedrading te belasten , dan had ik dit probleem direct gevonden , nou bypass gemaakt van motor ecu naar toerental sensor , probleem opgelost . iedereen bedankt voor mee denken !!
|