#1
|
|||
|
|||
Koppeling Golf 2 TDI 020 bak
Goede avond,
Ik heb een golf 2 syncro met een TDI erin met +- 120PK nu heb ik het volgende probeem, binnen 50.000km slipt mijn koppeling. Ik heb recentelijk (een maand geleden) mijn motorblok gereviseerd en ook toen goed naar de koppeling gekeken. de koppeling was nog in goede staat, de groeven nog in de platen enz. Het gaat om een verzwaarde Sachs koppeling met drukgroep. Nu is mijn vraag is dit normaal bij een 020 bak met TDI dat de koppeling zo snel gaat slippen zonder dat daar sporen van te zien zijn? En als ik een race koppeling erin zet valt daar nog normaal mee te rijden(ook in file of in de bergen waarbij je veel moet schakelen)? Zo ja hoe rijdt zo een race koppeling en kan die het vermogen wel aan? Hartelijk dank alvast voor jullie reacties |
#2
|
|||
|
|||
Welk type van Sachs rij je nu mee ? En ben je de enige bestuurder van de auto of rijdt de vrouw er ook wel eens mee 😉
Het zou ook nog kunnen dat er een olie keerring de oorzaak is . 120 pk zal in ieder geval geen probleem zijn. Gaat meer om het koppel . |
#3
|
||||
|
||||
Niet echt normaal met 120pk..
Welke diameter koppeling zit erin? Kijk idd ff goed naar de krukas keerring, is de druk groep wel goed?? Ik heb een 2.0 16v met krap aan 160 pk en een 020 bakje erachter en die wordt niet gespaard maar nooit problemen met slippen de koppeling. |
#4
|
|||
|
|||
Type Sachs weet ik niet precies. Het is in ieder geval 210mm.
Krukaskeerring is net vervangen. En wat ik kan zien lijkt de koppeling niet vettig te zijn. MN vriendin rijdt sporadisch ook wel eens met m'n auto maar gaat niet lomp met de koppeling om (ze is eigenlijk de enige die ik m'n auto echt toe vertrouw ) Het koppel zit op ongeveer 270nm en mij was verteld dat deze koppeling tot 350nm aan zou moeten kunnen, heb m toen samen met een verzwaarde druk groep vervangen . Zal eens kijken wat een bus remmenreiniger doet, als ie daarna niet meer slipt of minder vrees ik dat een olie keerring het heeft begeven. (Of is dit een loze gedachte?) |
#5
|
|||
|
|||
Keerring van de bak niet vervangen tijdens de wissel ?
En de versterkte SACHS SRE die ik heb gaat tot 450/480 Nm. |
#6
|
|||
|
|||
Heb de bak weggebracht voor revisie dus weet niet zo goed wat er wel of niet is gedaan. Heb zelf de keerring helaas niet vervangen.
|
#7
|
|||
|
|||
Denk dat ie inderdaad vettig is. Zie je amper aan de plaat, maar ik heb het ook gehad. Schoonmaken help gaat niet want het is er helemaal ingetrokken.
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Toch heeft Bert (Da-BRT) óók een slippende 020 koppeling.. op een mTDI dan wel.
|
#9
|
|||
|
|||
Damn dat word de koppeling vervangen dus... Maar iemand suggestie wat dan beter is? Weer een verzwaarde Sachs of een race koppeling?
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb zelf een TDI in een golf 2. Ook met 020 bak erachter en verzwaarde koppeling. Rij met 190PK en 440Nm koppel. Geen last van een slippende koppeling!
die sachs zou tot 500NM aankunnen dacht ik. 450 staat er op de specs. |
#11
|
||||
|
||||
Dat je bak nog heel is
|
#12
|
||||
|
||||
Zo'n koppeling is niet geschikt voor het koppel van een TDI met 120pk. Een 2.0 16V op benzine heeft dan wel meer vermogen maar minder koppel. De bak trouwens ook niet. Je beste optie is ombouwen naar 02A en dan een fatsoenlijke 228mm koppeling er tegenaan.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#13
|
|||
|
|||
De bak trekt het tot nu toe aardig.... :P Maar 02A bak gaat niet werken omdat het een syncro is, en heb al wel zitten kijken naar een golf 3 syncro bak maar tot nu toe moeilijk te vinden....
Maar heeft er iemand ervaring met een race koppeling? |
#14
|
|||
|
|||
Waarom een race koppeling met 120 pk en .....Nm?
|
#15
|
|||
|
|||
Het blok heeft 270nm.
Een race koppeling om er langer mee te kunnen doen dan 50.000km want eens per 2 a 3 jaar een koppeling vervangen word je ook een beetje gek van. |
#16
|
|||
|
|||
Zou toch voor de 02A syncro bak zoeken dan .
Rij zelf met 220 pk en 450 Nm AFN met Sachs en geeft geen krimp. |
#17
|
|||
|
|||
Is het probleem niet gewoon verholpen als je hem vervangt? Zorg dan wel dat je koppeling niet weer vet kan eorden. Die plaat moet dat vermogen makkelijk kunnen hebben en die bak ook.
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Het is niet het vermogen maar het koppel wat hier het probleem is.
Een 120PK benzinemotor is niet zo'n probleem.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#19
|
||||
|
||||
De TS geeft wel aan dat er al een verzwaarde sachs koppeling met drukgroep inzit.
zou die dat vermogen ook niet aankunnen? 270nM is nou ook niet echt beestachtig. |
#20
|
|||
|
|||
als
- je huidige koppeling alleen slipt omdat er olie lekkage is, - de eerste 50dkm prima werkte, - er verder nog prima uitzag toen je laatst de bak gemonteerd had, qua diepte van de groeven dan - heb je toch geen andere soort koppelingsset nodig? |