#1
|
|||
|
|||
blanco remschijven
Las in een ander topic iets over blanco remschijven en ze dan zelf laten boren.
Weet iemand of blanco remschijven voor elk model verkrijgbaar zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Euh, ik neem aan gewoon standaard remschijven? Die zijn zelden geperforeerd toch?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#3
|
||||
|
||||
erwin,
Ik neem aan dat jij met het zelf boren van blanco remschijven een andere steek wil laten boren zodat je velgen met een afwijkende steek kunt monteren? Dit gaat prima bij Kevers etc maar bij een Golf kom je er niet ver mee: achter de schijven voor zit een naaf waar de eigenlijke schroefdraad in geboord is. Je zou dan dus ook blanco naven moeten vinden.
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
en weet je ook of de schijven van een g60 op een vr6 passen?
|
#5
|
||||
|
||||
g60 is steek 4x100 en vr6 steek 5x100 dus nee die schijven passen niet.. en erwin een velg zit niet aan een remschijfvast.. maar een velg zit aan een naaf vast..daartussen zit een remschijf...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
|||
|
|||
hoe zit het dan met wat beetlefreak in dat andere topic zei?
Je kunt nog beter nieuwe, 'blanco' schijven kopen en laat daar 4*130 inboren. Heb je ook geen extra gaten in de schijf. Lijkt mij het beste toe! Of keverschijven, maar weet niet of je klauw enzo dan nog past. IVM dikkere flenzen. |
#7
|
|||
|
|||
[URL=http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7735[/URL]
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Daar had ik idd zo snel ff niet over nagedacht! Je zit idd nog met de naaf Excuus voor de verwarring! Kevervelgen op een 4*100 steek betekent dus adapters of idd herboren!!
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#9
|
||||
|
||||
alle gaten dichtlassen zou ook nog kunnen, en opnieuw boren
tenminste, weet niet of dat mogelijk is, of dat dat de sterkte van materiaal aanpast |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
dat was dus voor mij, ik heb dat probleem met velgen met steek 4x130 naar 4x100 over te zetten, en moet zeggen heb nog geen waterdichte oplossing gevonden hoor |
#11
|
||||
|
||||
suc6 ermee, ben er ook al eens mee bezig geweest. Enige waar je zonder al teveel geld en moeite mee weg kotm zijn adaptor platen, maar die wou jij volgens mij niet, toch?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ja, geen adaptors voor mij liefst, maar helaas is dit idd de enige goede oplossing die er bestaat. binnnen een weekje of 2 ga ik achter de velgen en dan gaan we dat eens goed bekijken, als het niet anders kan worden het toch adaptors, want liever adaptors dan geen velgen |
#13
|
||||
|
||||
dit oude topic nog eens benutten.
ondertussen een 2de set wielen waar ik liever niet met adaptors zou werken, om breedte te sparen; wie heeft er ervaring met het boren van een andere steek in remschijven/naven vooraan (trommels achteraan)? auto is 4x100, velgen 5x112 ik weet dat epytec het doet ... http://www.epytec.de/radnaben-sonde...erachse.?c=1865 dat het mogelijk is, ben ik zeker van overtuigd, maar qua veiligheid? |
#14
|
||||
|
||||
Mijn inziens als we over ACHTER praten, of dit nu schijven zijn of trommels.
Zolang de bout gaten niet overlappen/overlopen mag het qua bevestiging van de wielbouten toch geen probleem zijn. Het materiaal is even dik en de draad (hopelijk) hetzelfde. Het enige wat ik zou kunnen bedenken als remschijf/trommel multisteek wordt dus 4x100 en 5x112 dat er mogelijk een onnatuurlijke balans hebt op de schijf/trommel net zoals een wiel die niet gebalanceerd is. Maar ja dat is dan ook met geperforeerde remschijven het geval..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |