![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() HELP!! Mijn g60 rijdt echt zwaar kl*te als het regent!!
![]() In de 1ste,2de en 3de versnelling valt het nog wel mee maar zodra ik hem in z'n 4 of in z'n 5 zet dan begint hij in te houden en rijdt hij zoals een gewoon 8v'tje...... Hij maakt dan ook bijna geen uitlaat geluid meer, die hoor je alleen nog maar zacht brommen...... Hij doet het in vlagen, soms dan pakt hij hem weer goed op en schiet hij er weer als een raket vandoor....... Heb al gedacht aan de multi riem maar die is nieuw............ Kan het misschien vocht zijn dat onder de verdeelkap komt??? Of een kapotte bougiekabel waar vocht op komt?? Heeft iemand dit vaker mee gemaakt met een G60 of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?? Wordt er helemaal gek van!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ga er maar vanuit dat het toch je multiriem is en al helemaal als je met een kleinere poelie rijdt. Ik heb er zelf ook al een helepoos last van gehad dat met regen mijn auto dus totaal niet vooruit wou. Toen heb ik een nieuwe multiriem gehaald en het probleem bleef gewoon (wel ietsje minder), daarna heb ik een wat kortere multiriem (+- 2cm korter en gewoon bij de dealer verkrijgbaar) gehaald en nu is dan eindelijk het probleem voorbij.
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() kan iets met de onsteking zijn heb ik ook met de auto gehad. krijgt ie lekspanning. en loopt ie zwaar beroerd.
__________________
Like @ G-60 ! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Het punt is dat ik als ik vol gas geef, soms een hoge piep hoor (klinkt als een door slippende snaar) en dan loopt hij weer perfect!! :?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat ik die sowieso ff ga halen en laat vervangen, kijken wat het verschil is!!!! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Slippende multiriem!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Okee dan! Nou dan weet ik wat me te doen staat, weer een nieuwe multi riem maar dan een kortere.....
|
#8
|
||||
|
||||
![]() In ieder geval niet iets in de richting van ontsteking en kabels ofzo, want dan maakt t niet uit in welke versnelling je zit. Ik ben 3 weken lang 'geteistert' door mij VR6 bougies kabels en uiteindelijk DIS ontsteking vervangen. Ik had last van schokken en stoten
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb wel eens last van schokken als ik hemuit laat rollen, maar dat doet hij meestal in de 2de versnelling bij een kilometertje of 40, laat je alle pedalen los en dan schokt hij als de pest! Ach ja, die auto zit nou eenmaal niet meer zo jofel in elkaar....
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Maar hij gaat (met droog weer dan) zo hard als een raket!!!!
Dat is dus 1 grote schrale troost! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Kijk dan voor de zekerheid ook ff de bougiekabels enzo na, mischien zijn ze beide wel gewoon slecht. Ff met de plantenspuit onder de kap...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() vervang ook de multieriem spanner dat heb ik ook gehad dat de mijn inhield. Ik rij ook met een kleine pouly enz. Ik had toen de riem en de spanner met dat schokbrekertje vervangen en toen was het probleem weg. Er komt gewoon een tijd dat die spanner de riem niet meer op de juiste spanning kan houden en dus door gaat slippen. Ik kon ook merken toen ik de oude er af had dat de nieuwe veel stugger en en dus veel moelijker in de drukken was. Daar was wel moeite voor nodig tewijl je de oude heel gemakkelijkk in kon drukken. Ik zou dit eens proberen als ik jou was.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Eerst een kortere riem proberen hoor, spanner kan altijd nog..
|
#14
|
||||
|
||||
![]() zo'n spanner is niet zo duur en als je de riem toch gaat vervangen zou ik de spanner gelijk meenemen.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() O ja dit heeft trouwens geen r*k te maken of het nu regent of dat het droog is... |
#16
|
|||
|
|||
![]() Als je een kleine poelie steekt <73 moet je een kortere riem steken, als je origineel rijd heeft het geen zin. Als je een slippende multiriem hebt kan je dat zien op je drukmeter (of zelfs op de mfa als je er geen hebt) Onsteking verversen kan zowieso geen kwaad als het er al een tijdje opzit, een G60 is ook heel afstellingsgevoelig.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
|||
|
|||
![]() ik heb dat zelfde probleem gehad met mijn g60
veel gezocht en vervangen uiteindelijk was het de chip heb die vervangen en het probleem was voorbij |
#18
|
|||
|
|||
![]() Dat kan. Het kom alleen niet veel voor.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kijk aan zulke info heb ik wat!! Bedankt voor de reactie's, ik weet nu waar ik ff op moet letten, eerst maar eens even een nieuwe multi riem halen , een kortere en de spanner vervangen, als we toch bezig zijn doen we het gelijk goed natuurlijk!
![]() BEDANKT!! |
#20
|
|||
|
|||
![]() Ik neem aan dat je naar de poeliemaat hebt gekeken?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |