#1
|
|||
|
|||
skoda agu in golf 1
ik heb het forum al redelijk doorgespit maar zie door alle motor/bak codes het bos niet meer.
Ik kan een skoda octavia 1.8t krijgen waarvan ik de motor in mn golf 1 1.5 automaat wil lepelen. Het gaat me dan voornamelijk om welke motor/bak steunen en wat voor assen ik zou moeten gebruiken. Ik heb al op epytec.de gekeken maar vag bakcodes kom ik niet uit. Iemand enig idee of tips waar ik wat meer info kan vinden? Of zelf dit gedaan? Misschien link naar project op internet etc? B.v.d. Arnout |
#2
|
|||
|
|||
owhja ben zelf als een redelijk poosje automonteur dus meen redelijk handig te wezen, maar als hier de kennis is gaat de swap een stukkie sneller denk ik
|
#3
|
||||
|
||||
Hier op het forum staan wel wat topics bij "watergekoelde projecten". Ik persoonlijk vind deze erg goed (uitgebreid verslag):
http://www.driving-fun.com/forum/vi...=348469#p348469
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt , dat is idd een redelijk duidelijk verhaal.
Hij gebruikt een g60 bak lees ik. Volgens mij heeft een skoda een o2nogwat bak, maar zoals ik berijp zijn de bakken redelijk het zelfde qua montage/steunen. Zal nog een verder zoeken in het watergekoeld gedeelte. |
#5
|
|||
|
|||
met "G60 bak" wordt een 02A bedoeld die op G60 motoren (waarbij G60 ook niet de motorcode is) gemonteerd werd.
Als je de bak zelf wilt kiezen: er zijn hier ook topics daarover. Onder andere met de discussie of je wel in een lichte auto met zo veel vermogen een dusdanig korte bak wil |
#6
|
|||
|
|||
wheelspin-city bedoel je
Mijn de bedoeling is eigenlijk om het meeste v/d plank te doen ipv alles custom. Dus dan lijkt mij een complete swap van een octavia incl alles (bak/kabelboom etc) het handigst. En dan de ecu sleutelvrij maken met enkel een chip tuning (ongeveer 180pk). En idd topics genoeg, maar voor mij te veel informatie. |
#7
|
||||
|
||||
Je kunt ook even hier kijken. Is mijn bouwverslag voor een AGU blok in een Golf 1 cabrio.
Je hebt latere 100mm aandrijfassen nodig van een Golf Cabrio. Je stuurhuis hoeft niet aangepast te worden wanneer je de kabelschakeling gebruikt. De startonderbreker moet je laten uitschrijven. Er zijn vast wel mensen hier die dat kunnen doen voor je. Ik heb er zelf een AYN bak achter hangen. De verhoudingen zijn prima en draait ongeveer 3100 toeren bij 120km/h Last edited by Dwhite : 30-10-2015 at 13:51. |
#8
|
|||
|
|||
Agu in mk1 steld opzich niet zoveel voor ff setje steunen bestellen. Bij epytec. Setje 100mm Assen van cabrio. Koeler ibiza cupra. Ic van sprinter of movano of universele.
Ic buizen maken slangen bij bijv chargeren tec bestellen. Downpipe zelf maken of kopen. Opvoerpompje in tank met hoofd pomp van bijv mk1 cabrio 2h. Ecu startblokkeringsvrij maken. Kan ik voor je doen. Kabelboom op maat kan ik ook voor je doen, met toerental signaal versterker. Oja en ff 8mm brandstof leiding monteren. Dat was het in grote lijnen. Vr gr stefan
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#9
|
|||
|
|||
@ dwhite bedankt das een duidelijk topic.
Maar jouw ecu problemen waren toevallig of is de agu ecu niet zo goed? @stefan ik zal het even in het achterhoofd houden, ik had je advertenties gezien, buiten de startblokkering verwijderen, heb jij ook de mogelijkheid er een andere tune in te laden? |
#10
|
|||
|
|||
Kan ik wel voor je regelen. Das geen probleem.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#11
|
||||
|
||||
@overengineerding
Ik heb 2 computers: 1 originele, nergens last van en één gechipte door JD. Het schijnt dat een AGU wat lastig te tunen is door het ontbreken van een MAP sensor die de turbodruk meet. Latere 1.8T's met elektronisch gaspedaal hebben deze sensor wel en zijn makkelijker te tunen. Toch ben ik nog steeds van mening dat DE VW tuner van Nederland het echt wel beter kan doen dat wat ze nu hebben gedaan. Boven de 3000 toeren je koppeling intrappen en het gas blijft 'hangen' waardoor er nog even 500 tot 1000 toeren bij komt (leuk als je bij 6000 toeren schakelt, dan knalt hij zo de begrenzer in :S), daarnaast zakt hij maar slecht terug in toeren daarboven. Tot 3000 toeten rijdt de auto perfect. Chippen is wel een must, je weet niet wat je mee maakt en dat wordt een 1.8T écht leuk! Stefan heeft trouwens mijn startonderbreker uitgeschreven dus daar kun je rustig naar toe gaan. Werkt perfect. |
#12
|
|||
|
|||
Ok lastig verhaal dus.
Nou ik zal eens kijken wat ik doe. |