#1
|
|||
|
|||
Mk1 1.1 1983 Lhasa Grün
Hallo, ik zal me even snel voorstellen. Ben Rutger 21 jaar, ben vroeger in de ban geweest van de puchjes op 12 jarige leeftijd. Op 17 jarige leeftijd mijn 1e golf gekocht, verkleurd lelijk hok met een 1600 diesel erin. Had toen niet de mogelijkheid om hem weer netjes te maken en heb er dus ook nooit mee gereden. Ding is opgehaald door iemand van het forum volgens mij die zou een abf in leggen.
Een jaar later kreeg ik van iemand te horen dat hij z’n golf te koop had en als ik belangstelling had mocht ik wel even komen kijken. Wezen kijken en dat moest het maar worden, een rijdende golf waar nog een aantal dingen aan moesten gebeuren. Een zomer lang gereden en toen was de apk verlopen, kreeg er helaas geen nieuwe apk op want er moesten een aantal dingen gelast worden. De golf heeft een jaar lang buiten gestaan en het afgelopen jaar gelukkig binnen in een loods. Heb nu sinds een maand m’n eigen garage dus ik kan alles mooi op m’n gemak maken. Doel is om de golf rijdend te maken met apk omdat ik er zo lang al niet van genoten heb. De reden dat ik nu pas een topic aanmaak is omdat ik tegen problemen aanloop waar ik jullie hulp bij nodig heb. Meer foto's zal ik binnenkort even maken. heb inmiddel het interieur eruit en de golf is laatst helemaal gewaxed en gepolijst. Last edited by rutgermk1 : 29-01-2021 at 09:18. |
#2
|
|||
|
|||
Das een mooi begin.. Succes met de aankoop
|
#3
|
|||
|
|||
Afgelopen week bezig geweest om de voorstoelen eruit te halen. Heb 2 leren stoelen op de kop getikt van een golf 2. Ben er erg blij mee alleen is het schuifmechanisme net andersom als bij een mk1, dus dat moeten we even omzetten.
Ik heb de velgen er voor ook even af gehad om de remmerij even te bekijken omdat ie toch wel redelijk lang stil heeft gestaan. Beetje roest maar verder mankeert er niks aan. Last edited by rutgermk1 : 01-04-2017 at 09:21. |
#4
|
||||
|
||||
Stoere kleur wel!
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#5
|
|||
|
|||
Inmiddels met de laatste puntjes bezig voor de apk. Mijn claxon doet het niet. Nou ben ik niet zo'n held in electra dus even gepuzzel.
Het ligt niet aan de claxon zelf, want als ik die aansluit op een accu doet die het gewoon. Ik gok dat er iets niet lekker in het stuur aangesloten zit. Iemand tips hoe je dit kan aanpakken? Zit er bijvoorbeeld een zekering op een claxon aangesloten? |
#6
|
||||
|
||||
Zit inderdaad via een zekering. Welke het is weet ik zo niet, is afhankelijk van welke zekeringskast erin zit.
Massa ook goed controleren, bij de versnellingsbak steun zit ook een kabel en bij het stuurhuis zit ook een draad. |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tips Johan!
Misschien ook handig om te vermelden. Als ik de claxon aansluit en probeer te toeteren hoor ik een klik in plaats van een toet. |
#8
|
|||
|
|||
Als je het stuur erop plaats, moet die dan niet tegen die ijzeren plaatjes achteraan komen vooraleer het kan werken?
In het verleden ook zo het probleem is gehad, daarom... Dat verbreed staal vind ik ook altijd wel stoer!
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dan is er wel contact dus. Ik gok op slechte massa.. |
#10
|
|||
|
|||
Ik had er ook erg lang last van misschien dat je hier iets aan hebt
http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=Claxon Is het massa kabeltje van je carrosserie naar je stuurhuis nog goed? Dit kabeltje is voor de claxon en geeft wel eens ooit problemen door los trillen of doorslijten |
#11
|
|||
|
|||
Ik zie dat mijn claxon met 2 kabels verbonden is. Dit klopt?
Ik gebruik dit type aansluiting bij mijn claxon Dit is mijn zekeringkast. De gekleurde zekeringen waren allemaal nog goed. Ik kan niet zien waar de 2 draadjes van de 1e foto heen gaan. Die verdwijden in mijn kabelboom naar binnen toe. Hoe is zo'n toeter aangesloten? 1 plus en een massa dus? Ik zie ook dat mijn min op de accu 1x op het blok is geaard en 1x op het frame. Dit hoort ook zo? |
#12
|
||||
|
||||
Inderdaad, de claxon is met twee kabels verbonden.
massa zit inderdaad aan blok en chassis
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#13
|
||||
|
||||
Je kunt het volgende even proberen om je claxon te testen;
- Meet met een multimeter welke van de twee de plus is en welke de massa (of met een spanningszoeker) - Controleer of je 12V op de plus hebt staan (indien je meet met multimeter) - Trek de massakabel van de claxon - Verbind de massa-aansluiting rechtstreeks door met de min van je accu (gewoon een noodkabeltje) - Als het goed is heb je nu oorpijn Ik denk dat je probleem in de massa van je stuurkolom zit, met bovenstaande stappen kun je snel uitsluiten of het van zekeringkast naar claxon goed zit.
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
Golf weer uit zijn winterslaap gehaald.
Golf wil alleen starten met de choke vol open. Ik denk zelf dat dit aan de carburateur ligt die niet helemaal schoon meer is. Ik zag dat ze op Volksparts revisiekitjes verkopen. Dat maar eens proberen. Last edited by rutgermk1 : 26-01-2021 at 12:44. |
#15
|
|||
|
|||
Controleer eens of ergens een vacuum lekkage is door met remreiniger te spuiten als de motor loopt
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#16
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip!
Ga deze handleiding even bij langs om te kijken wat het probleem is: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125486 |