|
||||
|
||||
Gti 1976
|
|||
|
|||
Dit is een repost
|
|
|||
|
|||
Deze Gti is een omgekatte auto met het chassis van een golf van in ieder geval na april 1977, want in het verticale gedeelte van de waterbak (plaatwerk tussen waterbak en dashboard van de auto zie je 2 verticale strepen lopen in het plaatwerk en dit horen 2 ronde afdrukken te zijn. Ook zie je op de veerschroefkoker waar het cassisnr op staat dat deze een brede rand heeft waar hij aan de carrosserie zit gepuntlast (denk miv modelljaar 1981) Dit hoort een smallere rand te wezen. Ook mis ik de motorkaphaken en de bijbehorende motorkaphaak-ogen die links en recht aan de zijkant van de waterbak gepuntlast horen te zitten. Voor mij is dit 100% zeker geen 76er gti. Ook staat hij bij de RDW niet als 171331 golf gti (1.6 gti, 81KW 76-82) vermeld maar alleen als GOLF Ik heb een lijst met alle gti's die er nog zijn met typecode 171331 en daar staat deze dus ook niet bij.
|
|
||||
|
||||
Dan heeft hij er een donor bij gehad, want echt álle onderdelen die je kunt zien zijn bouwjaar correct, behalve de kappen over de toplagers, de grill, de spiegels en de elektrische ontsteking. Dat in die waterbak heeft mijn GTI ook niet, dat hebben alleen de echt moeilijk vroege. Dat van die veerpoot klopt inderdaad wel voor wat ik weet, de kaphaken willen per exportland nog wel eens verschillen. Ik weet t niet, zijn te kleine en te weinig foto's om dat te kunnen zeggen vind ik eigenlijk...
|
|
||||
|
||||
Zelfs de A stijlen zijn omgelast van deze auto...
|
|||
|
|||
Quote:
Om te kunnen zien af er wel of geen ronde afdrukken in de waterbak zitten heb ik de foto van de motorruimte vergroot door in te zoomen. De ronde afdrukken in de waterbak zijn ergens in April 1977 komen te vervallen en jou auto is ook van 29 April zie ik net in je topic over jou auto. Jij hebt het nieuwe model carrosserie dus. Mijn Gti van 18/3/77 heeft de ronde afdrukken wel. Het kan nooit zo wezen dat een 11/76 dan deze ronde afdrukken niet heeft. De auto komt uit Duitsland en hoort 100 % zeker de kaphaken te hebben. Ik heb de verkoper gesproken en hem gevraagd wat de rotte plekken waren en dat kon hij mij niet vertellen. Hij had zelf de auto af- en opgebouwd en al het carrosserie en spuitwerk uitbesteed. Als je je auto hebt kaalgetrokken weet je toch wel hoe rot hij is of niet? Aan de hoogte van de rekening te zien zal er wel aardig wat aan gelast zijn melde de verkoper. Voor mij is het duidelijk dat deze auto niet zuiver is. Vier dingen die niet kloppen: plaatwerk waterbak, veerpootkoker nieuwe uitvoering van modeljaar 1981 en later, geen kaphaken en ogen en een kenteken waar geen 171331 Golf Gti 81KW op vermeld staat maar alleen GOLF. Verder is het onder de motorkap zoals een 76er hoort te wezen. In de loop van de jaren heb ik een verzameling van 76/77 gti foto's opgebouwd door bij elke te koop staande auto die ik tegen kwam in binnen en buitenland (Zweden, Belgie, Spanje en NL)bij de verkoper extra foto op te vragen als zogenaamd geïnteresseerde koper. Ik heb van 4 vroege gti's van elke auto 10-40 foto's. Verder heb ik veel heel veel op internet te koop staande gti's de advertenties uitgeprint of opgeslagen op mijn compu en dan vooral van de motorruimtepics. |
|
||||
|
||||
Oké, haha, dan is het ineens toch wel heel waarschijnlijk...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Jou auto is in iedergeval wel helemaal origineel Rick. |
|
|||
|
|||
Waardevolle posts turbojo2!!
|
|||
|
|||
Quote:
Heb medelijden met een koper die meer dan 20.000 betaald voor een niet echte gti. Eigenlijk zou ik de verkoper moeten confronteren met de feiten die ik heb geconstateerd maar dat vind ik ook weer erg lullig. Het is mijn hobby om precies te weten hoe alles er origineel hoort uit te zien bij mj 77 en 78 gti's omdat ik zelf een mj 77 (03/77) en 78 (10/77) heb. De 77er is net paar weken klaar kijk maar bij de RDW op kenteken 14-YD-00. Was ook een Duitser en eigenlijk precies de zelfde auto die nu te koop wordt aangeboden en ook het zelfde als de 77er gti van Barn171. Auto van Barn171 is eigenlijk helemaal het zelfde, ook zilver met groen getint glas, behalve de carrosserie dan die van Barn171 is net van een nieuwere uitvoering. Maar dat weten alleen niet zoveel mensen. Daarom denk ik ook dat de 76er gti van dit topic gewoon wordt verkocht aan iemand die alle kenmerken van een echte 76er niet weet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Wel interessante posts for een repost
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je goed gedaan om er een nieuw topic van de maken |
|
|||
|
|||
Is in een ander topic over gesproken:
http://www.volksforum.com/forum/sho...12&page=3&pp=20 Vanaf #43 |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ok, zover spit ik niet als ik kijk of ie al bij advertenties op mp enzo staat.
|
|||
|
|||
t was nog niet zo lang geleden dat er in een andere discussie over geschreven werd, vandaar dat ik t nog wist. Repost was wat dat betreft niet helemaal juist. Anyway, hij is nu ook in t juiste topic onder de aandacht...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt nieuwe topic is op zijn plaats. Advertentie is wel al verdwenen. Ben benieuwd of hij echt is verkocht. |
|
||||
|
||||
de liefde gaat echt diep! super!
|