#1
|
||||
|
||||
custom 16v inlaatspruitstuk weber/solex
Hallo,
Ik ben bezig een inlaatspruitstuk te ontwikkelen voor de 16v motoren van de golf 2 en 3. Ik ga hem sowieso gebruiken voor mijn eigen auto, maar ik kan er natuurlijk ook meerdere maken. Hierbij vraag ik me af of er animo is voor dit spruitstuk. Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn er voor de 16v motoren alleen korte inlaatspruitstukken te koop, wat heel leuk is voor pk's, maar ik kan me goed voorstellen dat hier ook mensen zitten die graag wat meer koppel willen. En dus een lang inlaatspruitstuk nodig hebben. Het spruitstuk is voor carburateurs van 40mm. Dit omdat de oppervlakte van het "ovale" inlaatkanaal op de kop gelijk is aan de oppervlakte van cirkel met een diameter van 40mm. De lengte van het traject is ongeveer 13cm. Voor zover ik alles heb uitgemeten kan dit net qua ruimte tot de radiateur. De aansluiting voor de rembekrachtiging zit aan de buis van de laatste cilinder (niet te zien op de afbeelding). Ik heb zelf 2 dubbele 40mm Solex DDH carburateurs, hier is het spruitstuk ook op gebaseerd, maar ik denk dat Webers er ook op passen. Dit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen. Ik ga ze gieten uit aluminium. De 3D bestanden worden nu door de 3D-printer uitgeprint, waardoor ik 100% dezelfde afmetingen heb als ik het bedacht had. Ook de kernen (de binnenkant van de buizen) zijn geprint, waardoor de overgang van rond naar ovaal perfect is, en dus een betere luchtstroom garandeert dan bij gelaste spruitstukken. Om een lang verhaal kort te maken; zijn er mensen hier geïnteresseerd in dit spruitstuk? Dan weet ik hoe reperteerbaar ik het proces moet maken. De sierplaat kan ik met vw-logo leveren, overige letters zullen dan zelf ingefreesd moeten worden. De richtprijs is €200,- per stuk, exclusief verzendkosten. Of afhalen in Stroe (GLD). Afbeelding: Ik hoor het graag van jullie. Groetjes.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl Last edited by wob8v : 25-08-2015 at 18:29. |
#2
|
|||
|
|||
Er zijn ook gewoon lange spruitstukken te krijgen maar je kan ze voor een scherpe prijs maken dus goed idee! Bijv MTS motorsport maakt ze, echter is de passing daarvan vaan niet 100%.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! Last edited by sciroccoGTII : 25-08-2015 at 18:13. |
#3
|
||||
|
||||
Woonplaats verplicht
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Excuses. Is aangepast.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#5
|
|||
|
|||
ook leverbaar voor 8v motoren? mvg Greg
|
#6
|
||||
|
||||
Nee voorlopig alleen 16v.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#7
|
||||
|
||||
Wel interessant, áls het ook op 16V-smallblocks (AFH/AVY) past iig.
De sierplaat hoeft er van mij niet op...
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ga je ze zelf gieten?
|
#9
|
||||
|
||||
Ik ga ze inderdaad zelf gieten. Heb een aantal proefstukken gegoten en ga daarmee door tot ik het proces onder de knie heb. Tegen die tijd heb ik wel uitgevogeld wat ik ga doen met lossend maken van het model, opbouw van de gietvorm, gasophopingen etc.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#10
|
||||
|
||||
heeft iemand hier toevallig nog een setje dubbele webers liggen? dan kan ik ze even vergelijken met de solexen
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#11
|
|||
|
|||
Bout patroon is gelijk
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#12
|
||||
|
||||
de afstanden tussen de carburateurs ook?
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#13
|
||||
|
||||
Heb wel n losse set Webers liggen, maar wellicht dat ik wat uit de richting woon.
Ben vrijdag/zaterdag as. wel in mn garage. Je bent welkom om langs te komen, of je moet even laten weten wat je precies wilt weten, dan kan ik voor je meten.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#14
|
||||
|
||||
Weber en Solex zijn qua bout patroon identiek. Als je een spruitstuk koopt past daar zowel Weber als Solex op.
|
#15
|
||||
|
||||
bij de solexen zit het gasmechanisme tussen de carbs in. als dit bij weber ook is is er niets aan de hand. wil het gewoon even checken. waar het om gaat is de hart-op-hart maat van de kanalen van de 2 carbs. even langs voorhout rijden zit er niet in. maar toch bedankt voor het aanbod!!!
groetjes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#16
|
||||
|
||||
Geen probleem, ik kon het allicht aanbieden
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#17
|
||||
|
||||
Eerder werd gemeld dat huidige spruitstukken slecht passen. Wat past er precies niet? Ik zit er zelf ook mee dat ik tussen de carbs te weinig ruimte heb om alle kanalen hetzelfde volume te geven. Een optie is de carbs schuin te plaatsen.
Misschien een idee om dit topic even te verplaatsen?
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |