|
||||
|
||||
soort aanloop geluid.
hallo zal me eerst ff een beetje voorstellen voordat ik meteen mijn probleempje voorleg
Ik heb een golf 2 waar een gti 8v blok is ingekomen. heb deze auto nu al een tijdje maar heeft eerst een jaar stil gestaan omdat je schijnbaar eerst je rijbewijs moest hebben om te mogen rijden . Maar nu heb ik dus sinds 2 weken mijn rijbewijs en kan ik mijn golfje gebruiken. Maar nu heb ik dus onder het rijden linksvoor een geluid alsof er iets aanloopt. er loopt niks aan maar dit omschrijft volgens mij het geluid het beste. Ik voelde wel toen ik de wagen opgekrikt had speling op het homokineet zitten, is dit wat het geluid veroorzaakt? Kan het ook zijn doordat de wagen verlaagd is dat de as moet worden ingekort want zoiets heb ik eens ergens meegekregen. alvast bedankt voor jullie ideeen hierover. |
|
||||
|
||||
Een soort 'zingend' geluid? Dan is waarschijnlijk je wiellager stuk. Als het echt een soort 'tik' is, dan is het je homokineet. Speling op de homokineet is normaal, de as kan naar voor en naar achteren in de homokineet.
|
||||
|
||||
is geen tik geluid, vond het al apart want ik dacht inderdaad dat als je homokineet kapot was dat je in de bocht een knak zou horen.
maar ik zou dus eens naar het wiellager moeten kijken en dan ook voelen op speling ? Of is er een andere manier voor om te kijken of hij kapot is? |
|
|||
|
|||
Quote:
Een homokineet die slecht word, of verrot is hoeft geen kank te doen. Soms hoor je niks...soms hoor je een knerpend geluid...oftewel er is geen specifiek geluid voor te noemen Als je auto een jaar stil heeft gestaan zou het kunnen dat je remschijven flink geroest zijn, en dat kan een schurend geluid geven tegen de blokken aan, met namen een slijtrand aan de rand wil dit nog wel eens veroorzaken Ik zou het een paar dagen aankijken, en horen of het misschien verdwijnt.. |
|
||||
|
||||
ok zal het eens even aanhoren en kijken of het met een paar dagen weggaat en anders kijk ik ff na de wilelager of de remmen.
bedankt |
|
||||
|
||||
wiellager kan je heel snel testen. zet de wagen met 1 voorwiel vd grond. zet hem in 4e versn. en dan een keer goed gas geven. koppeling intrappen en dan zou het goed hoorbaar moeten zijn. zet het wel op de handrem en leg iets voor de achterwielen zodat ie zeker ni weg kan
|
||||
|
||||
Ben net even een stukje gaan rijden maar valt me nu op dat als ik ff gereden heb het geluid weg is.
Als ik de auto na een tijd op nieuw start is het geluid weer terug. maar alleen al ik in beweging ben dus niet als ik gewoon gas geef. Ook heb ik bij het wiellager geen rare geluiden kunnen ontdekken als ik aan het wiel draai. Mischien komt dat doordat het dan te langzaam draait dus ik ga straks even de tip van vw golf 1979 proberen. en de remmen ga ik zowiezo morgen vernieuwen zijn aardig ingesleten en daar heb ik liever van dat ze perfect zijn. maar laat morgen wel even horen of het gelukt is. |
|
||||
|
||||
Lager klonk nog goed heb alleen die centrale moer een nieuwe op gezet en strak aan gedraaid. waarschijnlijk was dat het want er zat ook zeer veel speling op wat daarna weg was.
De remmen zijn ook vervangen + de schijven en het geluid is gelukkig weg. bedankt voor de reacties |