#1
|
|||
|
|||
Achterschokbrekers uitbouwen bij mk1
Hoi Mede volksforummers,
Kan iemand mij vertellen hoe ik 't beste de achterschokbrekers kan uitbouwen bij mk1. Er zitten nu vmaxx ingebouwd en deze hebben kapot gedraaide stelringen, die ik wil vervangen. En hoe ik schokbrekers het beste kan demonteren. De auto eerst op krikken, assteunen plaatsen. Boven in de kofferbak de moer losdraaien en daarna de moer losdraaien onder de achteras. De bout, bij de achteras en de schokbreker, eruit duwen/tikken. Of moet ik eerst 'n veerspanner monteren aan de schokbreken voordat ik de schokbreker wil uitbouwen? Alvast weer bedankt voor je adviezen!! Grt Mike |
#2
|
|||
|
|||
Of een veerspanner nodig is, hangt af van de mate van verlaging.
Meestal met een schroefset niet nodig, volgens mij... |
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je gewoon de top bouten losdraaien.
Dan langzaam de auto opkrikken en dan komen ze vanzelf uit de vering. Dan onderste los en de boel eruit pakken.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#4
|
|||
|
|||
Bovenstaande is juist, je moet de krik dan alleen niet onder de achteras zetten, want dan gaat t niet. Klinkt stom, maar m'n stageboy probeerde het wel😂
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
|||
|
|||
Is gelukt!! Ben nog aan 't wachten op de nieuwe stelringen van lowering.
Dan alles schoonmaken, weer in elkaar en eronder zetten. De oude gulli's eronder. En verder met de stuurstangen. Thx voor alle replys Grt Mikey |