#1
|
|||
|
|||
Motorkabelboom Golf Flair
Ik ben van plan om een Volkswagen Golf 2 Flair te kopen.
De motor is een 1.3 benzine en loop onregelmatig door een fout in de motorkabelboom. Kan ik dat makkelijk oplossen of wordt dit een dure grap? Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Gewoon vervangen. Hoeft niet duur te zijn. Max 50 euro voor de spullen
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
De kabelboom is niet duur dat klopt. Maar ik ken niet veel van auto's dus ik kan het waarschijnlijk zelf niet oplossen, of is het niet zo moeilijk?
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De verkoper sprak ook over de motorkabelboom storingsvrij laten maken. hoe zit dat precies in zijn werk en is dat duur en moeilijk? |
#5
|
||||
|
||||
Storingsvrij? Hij bedoeld kabelbreuken? Dat is een kwestie van opsporen dmv meten, en repareren. Of inderdaad je hele motorkabel boom vervangen door eentje waarvan je zeker weet dat hij goed is..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#6
|
||||
|
||||
Ik weet niet waar je vandaan komt? Ik neem even aan dat het een injectiemotor en dus een NZ is? Als dat het geval is hebben wij nog wel heel wat kabelboom liggen denk ik. Eventueel helpen met vervangen is ook geen probleem, als dat inderdaad het euvel is is dat niet zo veel werk.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
||||
|
||||
Ik vind het wel een beetje een loze uitspraak "de kabelboom storingsvrij maken". Vooropgesteld: Het zou kunnen. Maar bij mij gaan dan alarmbellen af dat men mogelijk niet precies weet wat de storing is en dat het dan maar op de kabelboom gegooid wordt. Een keer goed storing zoeken brengt misschien een heel andere oorzaak aan het licht.
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Het is ook best vaag. En ik ken nog niet zoveel van de elektronica van de auto. Maar het zou dus ook aan het blok kunnen liggen ipv aan de elektronica? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, het is een 1.3 injectie. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
De enige info die we tot nu toe hebben is dat hij onregelmatig loopt. Dit kan inderdaad vele oorzaken hebben (brandstof, ontsteking, mechanisch, elektrisch enz.). Het klinkt mij als een klusje voor een liefhebber die bereid is om er wat tijd in te steken. Ik bedoel het niet vervelend, maar gezien je vragen lijkt me je kennisniveau nog niet op een peil dat je het zelf kunt doen. De vraag is dan ook of het interessant is om deze auto te kopen. De kosten lopen nu eenmaal snel op wanneer je de auto in de garage hebt staan.
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
U heeft wel gelijk. Mijn kennis is niet goed genoeg om de auto zelf te maken. Toch bedankt voor de info. |
#12
|
|||
|
|||
Heb zonet nog wat meer info gekregen waarom het waarschijnlijk aan de motorkabelboom ligt. Het blok is volledig nagelopen, brandstofpomp is vernieuwd en de elektronica in de auto is vernieuwd. Motorkabelboom is nog niet vernieuwd, daarom ligt het voor 80% daaraan
|