Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-01-2016, 18:25
Thom-Druijts Thom-Druijts is offline
Forum Newbee

Default Motorkabelboom Golf Flair

Ik ben van plan om een Volkswagen Golf 2 Flair te kopen.
De motor is een 1.3 benzine en loop onregelmatig door een fout in de motorkabelboom. Kan ik dat makkelijk oplossen of wordt dit een dure grap?
Alvast bedankt
Reply With Quote
Old 12-01-2016, 19:07
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

Gewoon vervangen. Hoeft niet duur te zijn. Max 50 euro voor de spullen
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 10:29
Forum Newbee

De kabelboom is niet duur dat klopt. Maar ik ken niet veel van auto's dus ik kan het waarschijnlijk zelf niet oplossen, of is het niet zo moeilijk?
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 10:40
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by tim_j
Gewoon vervangen. Hoeft niet duur te zijn. Max 50 euro voor de spullen

De verkoper sprak ook over de motorkabelboom storingsvrij laten maken. hoe zit dat precies in zijn werk en is dat duur en moeilijk?
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 12:49
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie

Storingsvrij? Hij bedoeld kabelbreuken? Dat is een kwestie van opsporen dmv meten, en repareren. Of inderdaad je hele motorkabel boom vervangen door eentje waarvan je zeker weet dat hij goed is..
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 13:11
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Ik weet niet waar je vandaan komt? Ik neem even aan dat het een injectiemotor en dus een NZ is? Als dat het geval is hebben wij nog wel heel wat kabelboom liggen denk ik. Eventueel helpen met vervangen is ook geen probleem, als dat inderdaad het euvel is is dat niet zo veel werk.

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 14:48
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Ik vind het wel een beetje een loze uitspraak "de kabelboom storingsvrij maken". Vooropgesteld: Het zou kunnen. Maar bij mij gaan dan alarmbellen af dat men mogelijk niet precies weet wat de storing is en dat het dan maar op de kabelboom gegooid wordt. Een keer goed storing zoeken brengt misschien een heel andere oorzaak aan het licht.
Old 13-01-2016, 16:33
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik vind het wel een beetje een loze uitspraak "de kabelboom storingsvrij maken". Vooropgesteld: Het zou kunnen. Maar bij mij gaan dan alarmbellen af dat men mogelijk niet precies weet wat de storing is en dat het dan maar op de kabelboom gegooid wordt. Een keer goed storing zoeken brengt misschien een heel andere oorzaak aan het licht.

Het is ook best vaag. En ik ken nog niet zoveel van de elektronica van de auto. Maar het zou dus ook aan het blok kunnen liggen ipv aan de elektronica?
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 17:05
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Matheo
Ik weet niet waar je vandaan komt? Ik neem even aan dat het een injectiemotor en dus een NZ is? Als dat het geval is hebben wij nog wel heel wat kabelboom liggen denk ik. Eventueel helpen met vervangen is ook geen probleem, als dat inderdaad het euvel is is dat niet zo veel werk.

Klopt, het is een 1.3 injectie.
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 17:16
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Quote:
Originally Posted by Thom-Druijts
Het is ook best vaag. En ik ken nog niet zoveel van de elektronica van de auto. Maar het zou dus ook aan het blok kunnen liggen ipv aan de elektronica?

De enige info die we tot nu toe hebben is dat hij onregelmatig loopt. Dit kan inderdaad vele oorzaken hebben (brandstof, ontsteking, mechanisch, elektrisch enz.).

Het klinkt mij als een klusje voor een liefhebber die bereid is om er wat tijd in te steken. Ik bedoel het niet vervelend, maar gezien je vragen lijkt me je kennisniveau nog niet op een peil dat je het zelf kunt doen. De vraag is dan ook of het interessant is om deze auto te kopen. De kosten lopen nu eenmaal snel op wanneer je de auto in de garage hebt staan.
Old 13-01-2016, 17:42
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
De enige info die we tot nu toe hebben is dat hij onregelmatig loopt. Dit kan inderdaad vele oorzaken hebben (brandstof, ontsteking, mechanisch, elektrisch enz.).

Het klinkt mij als een klusje voor een liefhebber die bereid is om er wat tijd in te steken. Ik bedoel het niet vervelend, maar gezien je vragen lijkt me je kennisniveau nog niet op een peil dat je het zelf kunt doen. De vraag is dan ook of het interessant is om deze auto te kopen. De kosten lopen nu eenmaal snel op wanneer je de auto in de garage hebt staan.

U heeft wel gelijk. Mijn kennis is niet goed genoeg om de auto zelf te maken. Toch bedankt voor de info.
Reply With Quote
Old 13-01-2016, 18:02
Forum Newbee

Heb zonet nog wat meer info gekregen waarom het waarschijnlijk aan de motorkabelboom ligt. Het blok is volledig nagelopen, brandstofpomp is vernieuwd en de elektronica in de auto is vernieuwd. Motorkabelboom is nog niet vernieuwd, daarom ligt het voor 80% daaraan
Reply With Quote
Reply

Posting Rules