Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-08-2015, 22:04
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default KVS lekkage langs de dop G60

Ik heb afgelopen winter een G60 ombouw gedaan. Hoer heb ik gebruik gemaakt van mijn originele radiateur, zonder expansievat.

Van de week heb ik een rondje gereden, flink doorgereden.
Toen ik thuis kwam en de motor liet na draaien, zag ik wat lekken op de grond. Bij het openen van de motorkap zag ik dat het onder de vuldop vandaan kwam.

Ik heb dit nog niet eerder gehad. Wat zijn zaken waar ik extra aandacht aan moet geven bij het zoeken naar het probleem?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #2  
Old 21-08-2015, 11:59
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de vuldop zelf? dan is het rubbertje in de dop niet in orde. of komt het uit hrt overdrukventieltje van het reservoir? die zit achter het zwarte kapje. dan als eerste mischien een slechte ontluchting.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-08-2015, 13:43
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Misschien even een nieuwe dop proberen
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #4  
Old 22-08-2015, 07:51
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Heb je gebruik gemaakt van je originele g60 radiator of van je golf 1 radiator?

In het laatste geval kan je koelcapaciteit te laag zijn waardoor het koelwater boven 130 graden uit komt en aan de kook gaat. Hij gaat dan lekken via het overdrukventiel (dop) op het reservoir.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #5  
Old 22-08-2015, 08:29
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Controleer ook even of je ontluchtingslangetje het wel doet.
Er moet water uit het kleine pijpje stromen bij het koelvloeistof reservoir.
Doet hij dat niet krijg je dezelfde symptomen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #6  
Old 22-08-2015, 08:36
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Goede aanvulling!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #7  
Old 22-08-2015, 13:10
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Hij wordt niet te warm. Dat is een ding wat ik kan uitsluiten, dus de koelcapaciteit is op het moment groot genoeg.

Wat bedoel je met het kleine pijpje Rallyegolf20vt? Ik heb een radiateur zonder expansievat namelijk.

Waar ik wel achter kwam bij het verwijderen van de dop, dat er troep zat bij het linker 'rondje' wat roest/troep in.




Dit heb ik schoongemaakt en vanavond even kijken of die wel netjes blijft. En kijken hoe ik mijn koelsysteem schoon kan maken.. Er zit namelijk gewoon KVS in en geen water. Wellicht flushen oid?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #8  
Old 23-08-2015, 07:01
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Dat pijpje is voor het ontluchten van je koelsysteem en zit veelal bovenaan op je radiateur en gaat naar je expasietankje, wat jij nu niet hebt.
Ik zou dan ook gaan controleren of er verder geen lucht in het koelsysteem zit.
BV bij de kachelslangen of iets dergelijks. Door een luchtslot krijg je vreemde soortgelijke syptomen nl.
Dat flushen zou ik nog maar even achterwege laten , of er moet een historie zijn van een lekke oliekoeler of veel roest in de motor door gebruik van water in het koelsysteem ipv koelwater. En als laatste , heb je er niet te veel koelwater in?
Er moet een expasie ruimte zijn om uit te zetten als de motor warm wordt.
Wat er teveel in zit moet/gaat er hoe dan ook uit.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #9  
Old 23-08-2015, 09:10
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Of een lekke koppakking, waardoor ie teveel druk op bouwt, en de KVS eruit gooit😒
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum