Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-07-2015, 22:54
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular

Default Diesel en uitlaatsystemen

Tractor, vrachtwagen, grasmaaier zijn vaak de termen die je naar je hoofd geslingerd krijgt als dieselaar. Dieselmotoren staan nu eenmaal niet bekend om hun lekkere 'sound' (al ik krijg toch altijd wel een warm gevoel van binnen als er een diesel een meeting terein op draait maar dat terzijde.)

Nu word bij de gemiddelde diesel al gauw een rechte pijp naar achter gelegd wat de bekende fluit teweeg brengt. Zoals in mijn geval met enkel einddemper:

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die welleens geexperimenteerd hebben met verschillende einddempers, systemen. Zo kom je op youtube bijvoorbeeld dit tegen:

of

Nu snap ik dat een 4pitter nooit als die v6 tdi zou klinken, en dat een diesel nooit het geluid overtreft van een r32 maar de auto's in die flimpjes hebben toch een flink dieper geluid dan de standaard uitlaat.

Ik was benieuwd of mensen nog meer van dit soort filmpjes kennen of misschien zelf wel iets moois onder hun olieverbrander hebben hangen?
Old 25-07-2015, 10:11
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore

Ik heb de originele uitlaatlijn van de 1.8 onder mijn Scirocco. Lekker stil.

Heb wel eens een Golf 2 gezien met een GTI uitlaatlijn op een TDI. Ook lekker stil.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules