#1
|
|||
|
|||
TFSI bobines op AGU
Weet iemand hier iets van een bobine upgrade voor de AGU (1.8t) motoren?
Het schijnt dat de 2.0 TFSI bobines beter/goedkoper zijn. dit icm een verhoging (bobines zijn iets langer) moet dit beter zijn. Nu zag ik dat de stekkers van de AGU bobines 3 draden hebben, en de TFSI 4 draden. Nu heb ik al aardig wat informatie over de stekker ombouw, maar nog niet iets overweldigends. Kan iemand mij hier meer over vertellen? |
#2
|
||||
|
||||
Geen flauw idee, heb het wel eerder gehoord.
De nieuwere 1.8t's (auq bijvoorbeeld) hebben wel 4 draden naar de bobine.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
De oude AGU bobines hebben na mijn weten nog een losse eindtrap. De nieuwere types niet, dus vermoed dat je de kabelboom zal moeten aanpassen.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#4
|
|||
|
|||
Wat ik heb gevonden is dat de bobines van een tfsi iets langer zijn. Ik zocht naar adapterplaatjes, maar die zijn heel duur. Gelukkig zitten er oem adapterplaatjes op een touareg, a 2,17 euro de stuk. Nu heb ik een andere stekker nodig. Vw leverd vervangingskabelboompjes voor iets van 60,-. Maar gelukkig levert volvo dezelfde stekkers los voor 1.42 de stuk
Nu nog een schema welke draden waarvoor zijn. Iig een 12v, een signaaldraad, en 1 massa. Maar nu draad 4... |
#5
|
||||
|
||||
Draad 4 is ook een massa
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#6
|
|||
|
|||
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar , zit hier met hetzelfde probleem namelijk.
origineel een AGU maar vervangen voor een AJQ 180 pk met draadboom en ecu van een 150 pk ( gechipt) . Als iemand de bestel nr`s heeft van de adapters en een aansluitschema dan ben ik heel blij |
#7
|
||||
|
||||
Adapters:
http://www.epytec.de/detail/index/s.../sCategory/1823 TSFI bobines: 07K 905 715F Pin 1: 12v Pin 2: Signaal massa Pin 3: Signaal Pin 4: massa Stekker voor bobine, 1J0 973 724
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks eric, maar wat is de pin bezetting van de 3 polige bobine? Is het zo dat ik een extra massa moet maken per bobine of zie ik dat verkeerd? Neem aan dat de 3 pins 12v , massa en signaal alleen heeft. |
#9
|
|||
|
|||
Goed gevonden hoor, Speedfreax!!
Zou je evt alle bestelnummers van de adapterplaatjes en stekkers met ons willen delen?? |
#10
|
|||
|
|||
Oem adapterplaatjes 077 905 390
Volvo connector 4 pins female 978161 Kabelboom oem vw incl. 4 draad stekkers 1J0 971 658 L TFSI bobines 06E 905 115 of 07K 905 715 Als iemand fotos maakt van de draadombouw, graag. Last edited by speedfreax : 17-07-2015 at 10:12. |
#11
|
|||
|
|||
Ben benieuwd of dat wil ivm losse vermogens eindtrap
Bobine zijn pin 3 allemaal + Pin 2 massa Bobine 1 loopt pin 1 na eindtrap pin 1 Bobine 2 loopt pin 1 na eindtrap pin 4 Bobine 3 loopt pin 1 na eindtrap pin 2 Bobine 4 loopt pin 1 na eindtrap pin 3 De ander kant van eindtrap Pin 1 loopt na pin 77ecu Pin 2 loopt na pin 70 ecu Pin 3 is massa pin 4 loopt na pin 78 Pin 5 loopt na pin 71
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
Bij bijv nieuwe type 20vt met me 7.5 is als volgt de pin bezetting op bobine.
Pin 3 Bobine signaal van af de ecu Pin 1 Bobine + Pin 2 en 4 massa
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#13
|
|||
|
|||
ik zit met een soortgelijk probleem heb een agu computer gechipt maar heb een kabelboom met nieuwe type bobines dus 4 draden moet ik nu aleen nog de eindtrap ertussen zetten? ivm met slecht lopen bij volgas
|
#14
|
||||
|
||||
Nieuw type bobines hebben normaal gesproken geen eindtrap nodig.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |