Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2015, 20:53
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default mk 3 blok in mk1 verstandig?

Ik heb een mk1 cabrio van bj 1984 met 1.6 ew blok.
nou wil ik het ew blok er uit halen ivm diverse problemen en een mk3 1.8 adz blok erin bouwen.
Wie heeft hier ervaring mee en weet of dit verstandig is, welke problemen zou ik tegen komen enz enz.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2015, 21:16
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Euhm, in grote lijnen;
Je heb nu carburateur, een adz heeft vlgs mij monopoint, houdt in dat je straks een opvoerpomp en een pomp om de rail op druk te zetten nodig bent.
De kabelboom moet veranderd worden, signaal draden voor je oliedruk/temperatuurmeter/toerenteller van de oude boom behouden.
Bak flenzen evt. omzetten, golf 3 heeft 100mm flenzen en 1.6 cabrio 90mm. Of assen van een scirocco 16v of golf1 cabrio gebruiken.
Motor steunen van je oude motor omzetten op de ady.
Schakelmechanisme zoeken van een 5bak golf1. Je hebt nu wss een 4 bak.
Her en der nog wat kleine zaken als uitlaat spruitstuk aanpassen/wisselen, lambda aansluiting maken en monteren e.d...
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2015, 21:28
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Mmm ok t'is wel ff een uitdaging maar wel te doen denk ik.
is er ook iemand die dit van a tot z heeft beschreven op het forum?
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2015, 21:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Tis net zoveel werk als een abf of een kr, een g60, enz..
Of er iemand is die dit tot in detail beschreven heeft weet ik niet, maar je kan hier wel een heleboel info vinden.
Ik heb die van mij in een paar week gebouwd. Was ook nog een automaat, dus ombouwen naar handbak. Paar zaterdagen en goed voorbereiden.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2015, 17:20
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Hoe zit het met de originele tellerbak van de mk1, kan ik de meters gewoon verbinden met de kabelboom van de mk3 motor?
En heb jij een pomp moeten monteren in je originele benzine tank, of heb je een andere tank er onder.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2015, 17:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Ik heb er een pomp in van een golf1 cabrio met injectie motor. Signaal draden kan je idd gewoon behouden. Dat zijn oliedruk. Toerenteller en draadje voor je temperatuur meter in je Dash.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2015, 18:57
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

ABF is idd flink wat werk. maar hard werken en geduld loont!
Voor de kabelboom Stefan(pewivwteam) een pm sturen, hij heeft de mijne ook zeer netjes gedaan.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2015, 09:58
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

En ik had begrepen dat wanneer je een"big blok"hebt dat je de motorsteunen niet hoeft aan de passen voor een mk3 blok
maar de voorste steun en de steun aan de linker kant van de mk1 lijkt me toch compleet anders dat de steunen van de mk3.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2015, 11:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ja dat klopt in zekere zin ook, alleen steunen van de mk3 kan je zowieso niet gebruiken. je kunt de steunen van de oude motor (big blok) overzetten op de mk3 motor.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2015, 11:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Motorfiets carburateurs er op en gaan
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #11  
Old 18-06-2015, 11:43
asjemenoudje asjemenoudje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 70
Default

De EW en de ADZ zijn toch beide gekoppeld aan een 020 bak?? Dan kun je met de originele aandrijfassen blijven rijden enz...
Welllicht dat je dan ook de koppeling, drukgroep en vliegwiel moet gebruiken van de EW, maar dat lijkt me niet zo'n probleem...

Correct me if I'm wrong!
__________________
Present:
- 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro'
- 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf'
Past:
- 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1'
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2015, 12:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

de EW motor heeft waarschijnlijk een 4-bak (90mm flenzen). die past idd wel achter de adz motor.
Wil je de bak van de adz gebruiken (adz heeft volgensmij 100mm kineten), moet je zoals eerder aangegeven bakflenzen wisselen of assen van een scirocco16v of cabrio 1.8 gebruiken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 18-06-2015, 20:35
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Heb er een 5 bak achter, dacht dat alle GLI cabrio's een 5 bak hebben.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2015, 20:37
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Kun je de kineten van 100 niet op de aandrijfas van de 90 zetten, of is de as dunner.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-06-2015, 20:45
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Een gli cabrio heeft geen ew motor.. Een cabrio gli zit een gti motor in.
100mm binnenste kineten kun je niet op je huidige assen zetten zonder aanpassingen aan de as.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 18-06-2015, 20:49
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
Heb er een 5 bak achter, dacht dat alle GLI cabrio's een 5 bak hebben.


EW is geen gli natuurlijk. Denk dat je een 4+e hebt of dat er al eens een andere bak achter gekomen is.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #17  
Old 18-06-2015, 21:30
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

O das dan raar, op kenteken is het een gli met de juiste kw die mijn ew blok ook heeft.
als het een gti blok zou moeten zijn zou ik toch wat meer kw op het kenteken moeten hebben staan dacht ik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum