|
||||
|
||||
Touran 1.6 FSI terugkerende foutcode 18528
Beste Forummers,
Ik heb een Touran 1.6 FSI (2004) waar steeds dezelfde motorstoring in terug komt. Ongeveer om de 500 km. Met een simpel uitleesapparaat uitgelezen en steeds gereset. Iedere keer kwam er de foutcode 18528 uit. Twee keer is de auto in noodloop gegaan en is het epc lampje ook aangegaan. Na het stilzetten van de auto en een paar minuten later weer starten doet de auto het dan weer gewoon. Ik heb eerder een keer de volgende foutcodes gezien en gereset, maar deze zijn niet terug gekomen. Het gaat om de volgende: 04740 17796 17441 17478 Ik weet niet of deze foutcodes ook iets met de code te maken heeft die steeds terugkomt (18528) Ik heb de eerste lambdasonde al vervangen door een Bosch sonde met de stekker er al aan. Dus geen originele, maar ook geen mega imitatie. Mijn vraag is of er iemand in de buurt (Klundert, Moerdijk) met Vagcom is die de waardes die de lambdasonde geeft kan meten, of die in ieder geval weet waar hij de fout moet zoeken. Ik ben bang dat als ik naar de dealer ga, dat ze dan een voor een alles gaan vervangen, wat mij dan een iets te duur grapje wordt. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Groeten Pattrick |
|
|||
|
|||
Volgens de site van speek, meet je achterste sonde een te arm mengsel.
Je hebt de eerste sonde vervangen? Heb nu tweemaal bij een vw de 2e sonde moeten vervangen ivm een soortgelijke melding. Was overigens wel bij een bora en golf4😉 Speek: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18528.html
|
|||
|
|||
Nou?
Al wat duidelijkheid?
|
||||
|
||||
Die achterste is de NOX-sensor, klote ding met regelapparaat eraan en kost rond de 600,-. Komt vaker voor, mijn advies is om deze te laten uitcoderen.